کد خبر: ۶۲۹۱۵۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

تنفس هوای سالم در تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای هم اکنون پایتخت در شرایط سالم است، اما به تدریج طی امروز (۹ دی) کیفیت هوا در بیشتر مناطق برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود.
تنفس هوای سالم در تهران
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در نخستین ساعات امروز (۹ دی) افزایش تردد خودروها همراه با آسمان صاف و تندی ناچیز باد، بر غلظت آلاینده‌ها به‌ ویژه ذرات معلق افزوده و سبب برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق شهر تهران می‌شود.

طی روز با حاکمیت جو آرام و کاهش سرعت باد، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود و کیفیت هوای برخی مناطق در شرایط نامطلوب باقی می‌ماند.

در ساعات پایانی امروز نیز افزایش حجم ترافیک شبانه سبب افزایش غلظت ذرات معلق نسبت به شب گذشته می‌شود و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نیست. هرچند با افزایش تندی باد در ساعات پایانی امشب از غلظت آلاینده‌ها تا حدی کاسته خواهد شد.

کاهش تندی باد تا صبح فردا (۱۰ دی) هم‌زمان با ترافیک صبحگاهی سبب می‌شود که غلظت ذرات معلق نسبت به روز گذشته افزایش پیدا کند و در نتیجه در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

به‌تدریج با افزایش سرعت باد در برخی ساعات بعد ازظهر تا حدودی شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود و بهبود نسبی کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود. با وجود این در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی، کاهش سرعت باد و تجمع ذرات معلق در مناطق پرتردد کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۷۸ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۸۲ همچنان در شرایط سالم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین