کد خبر: ۶۲۹۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۰
سلطانیه خبر داد:

انتظار ایران برای تاخیر تحریم‌های تازه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ خبرگزاری فرانسه به نقل از علی اصغر سلطانیه گزارش داد كه ایران انتظار دارد سازمان ملل در حالیكه تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره‌ی برنامه هسته‌‌ای گفتگو می‌كند اعمال تحریم‌های جدید را به تاخیر اندازد.

نماینده‌ ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرگزاری فرانسه گفت: مطمئنا این انتظار وجود دارد؛ زیرا در غیر این صورت همان طور كه گفته‌ام این فضای مثبت و سازنده به مخاطره خواهد افتاد و كل این صلح و آرامش ممكن است از بین برود.

به گزارش ایسنا وی افزود كه اولی هاینونن، معاون مدیركل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در امور پادمان‌ها در روزهای آینده به تهران سفر می‌كند تا طرحی برای حل مسایل باقی مانده درباره برنامه‌ی هسته‌ای ایران تدوین شود.

بر اساس این گزارش، محمد البرادعی، مدیركل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته‌اند تدوین یك طرح به 60 روز زمان نیاز دارد و با اجرای آن می‌توان به پرسش‌های باقی مانده درباره‌ی فعالیت‌های هسته‌‌ای ایران پاسخ داد.

اما در عین حال كشورهای غربی در حال اعمال فشار برای تحریم ایران به علت خودداری این كشور از پایبندی به درخواست‌های قطعنامه‌های شورای امنیت مبنی بر تعلیق غنی سازی اورانیوم هستند.

شورای امنیت تاكنون دو سری تحریم‌ها را علیه ایران اعمال كرده است.

این در حالی است كه وانگ گوانگیا، سفیر چین در سازمان ملل سه‌شنبه‌ گذشته تلاشهای دیپلماتیك برای پایان دادن به بن بست هسته‌ای ایران را خواستار شد و گفت كه زمان برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران مناسب نیست.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه نیز روز دوشنبه پس از دیدار با جورج بوش، همتای آمریكایی‌اش گفت كه ایران اراده‌اش را برای همكاری با آژانس نشان داده است.

در این گزارش به نقل از سلطانیه آمده است كه ایران در گفت‌وگوهای جدید با آژانس از خود مصالحه نشان داده است.

وی اظهار كرد: مساله اصلی این است كه ایران گامی بزرگ را برداشته و پذیرفته است كه مذاكراتی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره‌ی مدالیته چگونگی پرداختن به مسایل باقی مانده داشته باشد.

سلطانیه گفت: ما امیدواریم به فضا وجودی مثبت و سازنده برسیم.

نماینده ایران اظهار داشت: خوشبختانه این یك پیشرفت جدید است و من امیدوارم در مسیری صلح‌آمیز برای حل كل مساله از طریق مذاكره پیش رود.

وی گفت كه ایران از روز چهارشنبه تا جمعه با تیم آژانس در تهران درباره مسایل تایم اوت كه تحت آن ایران غنی سازی را محدود و سازمان ملل تحریم بیشتر را تعلیق می‌كند مذاكره نخواهد كرد.

سلطانیه افزود كه این موضوع احتمالا میان خاویر سولانا، رییس سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا و علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران مطرح خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین