کد خبر: ۶۲۹۲۲۲
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴

پُست اوباما در دولت بایدن

جو بایدن نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد که درصورت پیروزی در این انتخابات، باراک اوباما رییس‌جمهوری سابق را نامزد احراز پست ریاست دیوان عالی کشور می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز دوشنبه تارنمای خبری نشریه هیل، بایدن در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت آیووا در پاسخ به پرسشی درخصوص نامزدی اوباما بر این پست، گفت: اگر وی قبول کند، بله این کار را می کنم.

تاکنون تنها یک رییس جمهوری در تاریخ آمریکا بر کرسی ریاست دیوان عالی تکیه زده که وی ویلیام هاوارد تفت بوده است.

پُست اوباما در دولت بایدن

تفت که از سال ۱۹۰۹ تا ۱۹۱۳ رییس جمهوری آمریکا بود، در سال ۱۹۲۱ قاضی ارشد دیوان عالی این کشور شد و تا سال ۱۹۳۰ در این منصب خدمت کرد.

هرچند اوباما برای ایفای نقش در این پست به طور رسمی ابراز علاقه نکرده، پیشینه حقوقی وی به سال ۱۹۹۰ در مدرسه حقوق هاوارد بازمی گردد زمانی که به عنوان اولین آمریکایی آفریقایی تبار، رئیس نشریه Harvard Law Review شد.

اوباما همچنین تا قبل از انتخاب به عنوان رییس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۸، به عنوان وکیل حقوق مدنی کار می کرد و درس حقوق اساسی را در دانشگاه شیکاگو آموزش می داد. وی همچنین در سنای ایالت ایلینویز و در نهایت در سنای آمریکا خدمت کرده است.

بایدن در نظرسنجی ها، از دیگر رقبای خود از حزب دمکرات برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۰ جلو افتاده است.۹۱۰۹

۱۳ آبان ۹۹ مصادف با سوم نوامبر ۲۰۲۰ پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برای انتخاب رییس جمهوری برگزار می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین