کد خبر: ۶۲۹۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

یزدی‌ها امسال قریب 7 میلیارد تومان صدقه دادند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد می‌گوید: هر شهروند یزدی به‌طور میانگین ماهانه 700 تومان صدقه پرداخت می‌کند.
یزدی‌ها امسال قریب 7 میلیارد تومان صدقه دادند
آفتاب‌‌نیوز :

«غلامرضا مشعل چی» با اشاره به نصب و توزیع 142 هزار صندوق صدقه بزرگ، متوسط و کوچک در استان یزد، اظهار می‌کند: مردم نوع‌دوست استان در 9 ماهه سال جاری شش میلیارد و 950 میلیون تومان صدقه داده‌اند که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال 97 حدود 22 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به این که به‌ هیچ‌عنوان از کمک‌های مردمی برای انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و سازمانی استفاده نمی‌شود، اضافه می‌کند: هر شهروند یزدی به‌ طور میانگین ماهانه 700 تومان صدقه پرداخت می‌کند.

معاون کمیته امداد استان با بیان این که صدقه اهدایی در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود، می‌گوید: صدقه جمع‌آوری‌شده برای کمک به ازدواج نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی و تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان و برگزاری اردوهای آموزشی و زیارتی مددجویان تحت حمایت، کمک به خرید، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن مددجویان، کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و هزینه‌های درمانی نیازمندان، اعطای تسهیلات اشتغال و وام ضروری به نیازمندان، پرداخت کمک موردی، و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاریابی مددجویان هزینه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد، مشعل‌چی با اشاره به شیوه‌های نوین و غیرحضوری برای پرداخت صدقه و انفاق، یادآور می‌شود: ارسال پیام بدون متن و یا عدد یک به سامانه پیامکی با سر شماره ۸۸۷۷، کد دستوری # ۰۳۵*۸۸۷۷* تلفن همراه، سامانه نیکوکاری (تلفن رایگان) ۰۹۶۸۸۷ و بخش‌های نیکوکاری نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه ازجمله شیوه‌های نوین و غیرحضوری برای پرداخت صدقه و انفاق است.

این مسئول در پایان نیز با بیان این که نیکوکاران یزدی سال گذشته هشت میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده‌اند، بیان می‌کند: هم‌اکنون 22 هزار و 290 خانوار با جمعیت 42 هزار و 868 نفر از خدمات کمیته امداد استان یزد استفاده می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین