کد خبر: ۶۲۹۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲

حضور چهره ها در دورهمی شبکه نسیم/ از مهران مدیری تا رامبد جوان

دورهمی مدیران و برنامه‌سازان شبکه نسیم با تاکید مدیر این شبکه تلویزیونی بر شتاب گرفتن حرکت شبکه در سال آینده، برگزار شد.
حضور چهره ها در دورهمی شبکه نسیم/ از مهران مدیری تا رامبد جوان
آفتاب‌‌نیوز :

جلسه هم‌اندیشی مدیران، برنامه‌سازان و مجریان شبکه نسیم شب سه شنبه ۱۰ دی ماه با حضور اصحاب رسانه در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

 محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، مرتضی میرباقری معاون سیما، علی اصغر پورمحمدی، مهران مدیری ، مصطفی احمدی، رامبد جوان ، سروش صحت، پژمان بازغی، سیدعلی احمدی، ابوالفضل صفری، پیمان پورمقیمی، فواد صفاریان پور، نیما شعبان نژاد، محمدرضا علیمردانی از جمله مدیران و هنرمندان حاضر در این مراسم هستند.

احسانی در ابتدای مراسم با خوشامدگویی به حضار بیان کرد: این سومین گردهمایی شبکه نسیم است و ما هر از گاهی از این نشست‌ها برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: شبکه نسیم شبکه نشاط و سرگرمی است و خدا را شکر توفیق نسبی هم در راستای این ماموریت داشته است.

مدیر شبکه نسیم با اشاره به رویکردهای سال آینده عنوان کرد: سال ۹۹ برنامه‌های بیشتر با شتاب بیشتر روی آنتن می‌رود. اکنون دوستان برنامه‌سازی اینجا هستند که کارهایشان تا محرم سال اینده روی انتن می‌رود.

مرتضی میرباقری معاون سیما هم در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: از اقای احسانی که زمینه برگزاری جلسه را برگزار کرد ممنونم. انصافا ایجاد شبکه نسیم با رویکردهای نشاط، سرگرمی و مسابقه که محوری‌ترین رویکردهای شبکه است یک تصمیم بسیار هوشمندان و کاری ضروری بود. از زمانی که شبکه تاسیس شد با سرعت زیاد خود را به رتبه بالا در مجموعه رسانه‌ای کشور رساند و نشان داد انتخاب ماموریت‌ها برای شبکه درست بود.

وی اضافه کرد: شبکه نسیم یکی از شبکه‌های شاخص رسانه ملی است و در همه نظرسنجی‌هایی که انجام می‌گیرد جزو سه شبکه پرمخاطب ماست. معمولا در سبد رسانه‌ای مردم ایران اقلام رسمی مصرفی انها فیلم و سریال، تفریح و سرگرمی مسابقه خبر و... است.

معاون سیما در توضیح بیشتر گفت: مسایل علمی اموزشی اقتصادی خانوادگی دینی و... از نطر کیفی مورد توجه است اما از نظر کمی کسانیکه حدود ۳ ساعت و نیم بیننده شبکه‌های تلویزیونی هستند بیشترین چیزی که رغبت دارند اولین مورد فیلم و سریال و دومین مورد مقولات مربوط به تفریح و سرگرمی است.

میرباقری با اشاره به کنداکتور شبکه عنوان کرد: شبکه نسیم تحقیقا نه برنامه ورزشی و نه فیلم و سریال جدید پخش می‌کند. البته افسانه هزار پایان استثنا بود و نه برنامه خبری که معمولا می‌توانند بخش عمده‌ای از مردم را جذب کند پخش نمی‌کند. حدود ۳۰ درصد از سبد رسانه‌ای مردم فیلم و سریال است. حدود ۱۵ درصد ورزش و حدود ۲۰ درصد خبر است و این شبکه ۷۰ درصد از این سبد را ندارد اما جزو سه شبکه پربیننده است.

وی افزود: عمر این شبکه طولانی نیست و توانست از همان سال‌های اول با مخاطب ارتباط برقرار کند. برندترین برنامه‌ها در این شبکه است. اغلب برنامه‌های شبکه نسیم شاخص هستند و توانستند مورد توجه مردم باشند.

معاون سیما تصریح کرد: این شبکه باید بتواند برنامه‌های شاخص خود را حفظ کند. در سال گذشته که یکی دو تا از برنامه‌های شاخص پخش نشد با افت مخاطب مواجه شدیم هرچند با دیگر برنامه‌ها جبران شد و فیلم و سریال تا حدی انچه را که کاهش برنامه سازی بود جبران کرد. شبکه به هیچ وجه نباید اجازه دهد کالایی که مطلوب مخاطب است از سبد رسانه‌ای مردم خارج شود. خوشبختانه علی رغم فراز و فرودهایی که به وجود می‌اید برنامه دورهمی شروع می‌شود و برنامه‌ها در حال ترمیم هستند.

وی با اشاره به حرکت رو به رشد برنامه سازان تصریح کرد: نکته اول ما که در مقام برنامه سازی هستیم باید نسبت به مجموعه برنامه‌هایی برای فرهنگسازی وقوف داشته باشیم. اینگونه نیست که هر یک در همه زمینه‌ها تخصص داشته باشیم و کار اکادمیک انجام دهیم. با این حال باید به منابع دانش دسترسی داشته باشیم جامعه از پیچیدگی‌های خودش برخوردار است و از علوم مختلف بهره بگیریم. انتظار ما این است که هنرمندان برنامه ریزان و برنامه سازان به داده‌های علمی دسترسی داشته باشند یا با کسانیکه دسترسی به این داده‌ها دارند تعامل باشد.

وی اضافه کرد: به هرحال ما در ایران برنامه سازی می‌کنیم و یک پیشینه هویتی و تاریخی داریم و بدون اگاهی نسبت به اینها برنامه سازی ما نمی‌تواند موفق و تاثیرگذار باشد. در کشوری که مولوی، حافظ، سهروردی، ملاصدرا و... را داریم بدون وقوف نسبت به این سرمایه‌های هنگفت که هرکدامشان ده‌ها اثر تمدن ساز دارند نمی‌توان کار پیش برد.

میرباقری تصریح کرد: باید تمرین کار جمعی داشته باشیم. هنوز یکی از بزرگترین ضعف‌های ما انجام کارهای جمعی است. ما در بسیج و اموزش و پرورش و سازمان تبلیغات نیستیم، در صدا وسیما هستیم اما باید ماموریت‌های تعیین شده خود را انجام دهیم. ماموریت‌هایی که در حوزه سیما مشخص شده است و بخشی از این ماموریت‌ها در شبکه نسیم تعریف شده است که از موفق ترین شبکه‌ها هم هست.

وی در بخش دیگر درباره برنامه سازی در مناسبت‌ها و عزاداری گفت: در ۳۰ درصد مناسبت‌ها که محرم و صفر و عزا است شبکه دچار افتی محسوس می‌شود شاید در سال‌های اول این انتظار را نداشتیم اما شبکه ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کرده است و در اینگونه مناسبت‌ها هم انتطار می‌رود بیش از پیش با خلاقیت‌های شما پیش رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین