کد خبر: ۶۲۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۱
دروازه‌بان تیم ملی استرالیا:

باید قبول کنیم که کار سختی در پیش داریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استرالیایی‌ها روز یكشنبه در اولین بازی‌شان در جام ملت‌های آسیا 2007 در ورزشگاه راجامانگالا به مصاف عمان خواهند رفت. با وجود اینكه به نظر نمی‌رسد استرالیا كار چندان سختی برابر عمان داشته باشد اما شوارتزر ‌دروازه‌بان تیم ملی استرالیا، تیم‌اش را چندان هم آماده نمی‌داند: فشار خیلی زیادی روی ماست ، به همان اندازه هم از انتظارات از ما بالاست. شرایط دارد سخت می‌شود. تیم‌های خوب زیادی در مسابقات حضور دارد و ما برای اولین بار است كه در این تورنمنت حاضر می‌شویم. سایر تیم‌ها ،‌ فضای حاكم بر مسابقات و مردم را اصلا نمی‌شناسیم و البته انتظار خیلی زیادی هم از ما می‌رود. 

به گزارش ایپنا؛ مارک شوارتز در گفت و گویی با سایت رسمی مسابقات جام ملت‌ها تصریح کرد: ما به تازگی با كره جنوبی و چین بازی كرده‌ایم. در جام جهانی هم مقابل ژاپن قرار گرفته‌ایم اما سایر تیم‌های آسیایی را نمی‌شناسیم. ما چیز كمی از دیگر تیم‌ها در آسیا می‌دانیم اما هرچه به بازی‌ها نزدیك‌تر شویم اطلاعات بیشتری كسب می‌كنیم. من مطمئن هستم كه این تیم‌ها از نظر فنی بسیار بسیار خوب هستند و با شرایط آب و هوایی نیز كاملا سازگارند چرا كه سال‌هاست در این جا بازی می‌كنند. این مسئله باعث می‌شود از نظر جسمی با مشكل مواجه شویم. اما من باور دارم كه ما آنقدر خوب هستیم كه از پس آن‌ها برآئیم.

او كه 13 سال سابقه بازی در اروپا دارد ،‌ در تیم‌هایی چون كایزرسلاترن و برادفورد هم بازی كرده است. وی در سال 1994 از تیم ماركونی استالیونس استرالیا به دینامو درسدن آلمان پیوسته بود و از آن زمان حضور در اروپا را آغاز كرد. وی در فصل 1998-1997 به میدلزبورو پیوست و اكنون در آستانه دهمین فصل حضورش در این تیم قرار دارد .

با این وجود و به رغم اولین حضور استرالیا در جام ملت‌های آسیا ، باید اذعان داشت که ‌این تیم اصلا تیم كم تجربه‌ای نیست. آنها حضوری درخشان در جام جهانی گذشته داشته‌اند و شوارتزر هم بیش از 300 بازی در لیگ برتر انگلیس برای میدلزبورو انجام داده است.

شوارتزر معتقد است استرالیا نباید تجربه تلخ سال گذشته را فراموش كند. سال گذشته استرالیا در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا با حساب 2 بر صفر از كویت شكست خورد.

وی در این باره می‌گوید: ما آن‌ها را دست كم گرفته بودیم و از همه مهم‌تر شرایط آب و هوایی در آن جا بسیار بد بود. دمای هوا 45 درجه سانتیگراد بود و رطوبت بسیار بالایی داشت. ما تنها 3 روز قبل از بازی آن جا بودیم و نتوانستیم به شرایط عادت كنیم. در چنین شرایطی بازی با بازیكنانی كه به آن عادت داشتند غیر ممكن بود.

آن شكست درس بزرگی به گراهام آرنولد ،‌سرمربی استرالیا داد. او برای اینكه تیم‌اش به شرایط آب و هوایی تایلند عادت كند چند هفته اردو در سنگاپور برگزار كرد و طی آن با نتیجه 3 بر صفر میزبان را شكست داد.

اما باز هم شوارتزر معتقد است كه استرالیا كار راحتی پیش رو ندارد: تیم‌های خوب زیادی در این تورنمنت شركت می‌كنند. كره جنوبی ، ایران ، ژاپن ،‌استرالیا و عربستان از مدعیان قدرتمند فتح جام‌ هستند. ایران ، ژاپن و عربستان تا به حال سه بار قهرمان شده‌اند و تجربه بسیار زیادی دارند. شاید ما شانس اول باشیم ولی این اولین تجربه ماست. تیم‌های دیگر هم تجربه زیادی دارند هم رقبای‌شان را می‌شناسند. به نظر من ما پتانسیل بالایی داریم و می‌توانیم خوب كار كنیم ولی كار بسیار بسیار سختی داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین