کد خبر: ۶۲۹۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

گراهام: ترامپ به جهان نشان داد که هرگز بنغازی دومی رخ نمی‌دهد

عضو سنای آمریکا ضمن تقدیر از عملکرد رئیس جمهوری این کشور در مواجهه با مساله سفارت آمریکا در بغداد، تاکید کرد: هرگز بنغازی دومی در دوران او وجود نخواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، لیندسی گراهام، عضو سنای آمریکا با اشاره به اینکه بسیار به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور افتخار می‌کند، توییت کرد: او در مقابله با تهدیدات علیه سفارت آمریکا در بغداد با جدیت رفتار کرد.

گراهام در ادامه با اشاره به حمله‌ای که به کشته شدن سفیر این کشور در شهر بنغازی لیبی در سال ۲۰۱۲ منجر شد، نوشت: ترامپ این پیام را به جهان داد که هرگز بنغازی دومی در دوران او وجود نخواهد داشت.

گراهام: ترامپ به جهان نشان داد که هرگز بنغازی دومی رخ نمی‌دهد

سناتور گراهام بعد از دیدار با ترامپ و تیم امنیت ملی او تاکید کرد: ترامپ مصمم به حمایت از امنیت کارمندانش در عراق است و از شرکای عراقی خود انتظار دارد که بال توجه به سطح بحران تلاش خود را بالا ببرند.

حمله به کنسول آمریکا در بنغازی در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۲ به کشته شدن کریستوفر استیونز، سفیر آمریکا در لیبی به همراه سه تن از کارمندان آمریکایی این مرکز منجر شد. در پی این حمله هیلاری کلینتون، وزیر خارجه وقت آمریکا با انتقادات شدید مخالفانش مواجه شد.

همچنین دو تن از نیروهای پیمانکار آمریکا در حمله مشابهی به آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) در نزدیکی ساختمان سفارت کشته شدند. این حمله نیز طوفان سیاسی در آمریکا به راه انداخت و مخالفان دولت باراک اوباما به شدت از این ماجرا انتقاد کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین