کد خبر: ۶۲۹۵۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲

معترضان روی دیوار سفارت آمریکا چه نوشتند؟+تصاویر

شعارها و دیوارنویسی بر روی سفارت آمریکا در بغداد و پلاکاردهایی که معترضان در دست دارند از دیروز تا امروز (چهارشنبه) به یکی از سوژه های داغ شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های عراق تبدیل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

با آغاز دومین روز اعتراضات و تحصن ها مقابل سفارت آمریکا در بغداد که مصادف با نخستین روز سال نو میلادی بود، همچنان انتشار دیوار نویسی ها بر روی سفارت آمریکا و شعارهای معترضان، فضای شبکه های اجتماعی عراق را پر کرده است.

گذری بر این شعارها و دیوار نویسی ها و پلاکاردهای حمل شده نشان می دهد که بر خلاف تصور، معترضان از یک طیف خاص و جریان مشخص نیستند بلکه از گرایش های مختلفی شکل گرفته اند که به نوعی انعکاس دهنده گوناگونی و تکثر موجود در جامعه عراق است.

معترضان روی دیوار سفارت آمریکا چه نوشتند؟+تصاویر

در میان دیوارنویسی ها روی سفارت آمریکا یک شعار با عنوان «این سفارتخانه به کنسولگری فلسطین در بغداد فروخته شد» جلب توجه می کند.

نگارنده این شعار از دولت و پارلمان عراق خواسته است که با بیرون کردن آمریکا به عنوان مهمترین حامی رژیم جعلی اسراییل، سفارتخانه آن را تحویل ملت مظلوم فلسطین دهد.

گروه های مختلف مقاومت اسلامی عراق نیز برای آمریکایی ها از همان شعارهایی استفاده کردند که علیه گروه تروریستی داعش می نوشتند.

در جنگ سه ساله با گروه تروریستی داعش (۲۰۱۷– ۲۰۱۴) گروه های مقاومت اسلامی و الحشد الشعبی هر بار که یک موضع یا منطقه جدید را از تصرف داعش بیرون می آوردند، در آنجا شعار معروف «الحشد الشعبی مره من هنا» (الحشد الشعبی از اینجا گذر کرده) یا «کان المقاومه هنا» (مقاومت اسلامی عراق اینجا بوده است) می نوشتند.

بر روی دیوارهای سفارت آمریکا نیز این شعارها که یادآور جنگ مقاومت اسلامی و الحشد الشعبی با گروه تروریستی داعش است به وفور دیده می شود.

معترضان روی دیوار سفارت آمریکا چه نوشتند؟+تصاویر

برخی از شعارهای نوشته شده به شرح زیر است:

- «الحشد الشعبی مره من هنا»

- «النجباء مروا من هنا» (جنبش اسلامی النجباء از اینجا عبور کرده است)

- «کتائب حزب الله کانوا هنا» (کتائب حزب الله اینجا بودند»

- «کتائب امام علی (ع) مروا من هنا»

- «عصائب اهل الحق کانوا هنا»

برخی از شعارنویسی ها نیز به زبان انگلیسی نوشته شده بود تا رسانه های غربی که عربی نمی دانند، آن را بفهمند و در عین حال به سمع و نظر ساکنان داخل سفارتخانه آمریکا در بغداد نیز برسد.

این شعارهای خارجی مثل «DOWN WITH USA» و «GO OUT USA» از جمله شعارهایی بود که به زبان انگلیسی بر روی ورودی سفارتخانه آمریکا جلب توجه می کرد.

از طرفی شعارهایی مانند «مغلق بآمر المقاومه» و «مغلق بآمر الشعب» (بسته شد به دستور مقاومت) و (بسته شد به دستور ملت) حامل این پیام بود که تصمیم گیرنده اصلی در عراق ملت و مقاومت مردمی هستند.

مضمون یکی از شعارها این است : «انتقام خون وسام العلیاوی و برادرش را گرفتیم» که اشاره به قتل فجیع یکی از فرماندهان الحشد الشعبی در جریان اعتراضات خیابانی اخیر در استان میسان به دست باندهای تندرو «جوکر» دارد.

باندهای جوکر، گروه های تندرو و خشنی هستند که از رحم اعتراضات خیابانی بروز و ظهور یافته و به شدت تمایل به خشونت و کشتار و تخریب دارند و گفته می شود که سرکرده های این باندهای خشونت در عراق، با سفارت آمریکا در بغداد مرتبط هستند.

معترضان روی دیوار سفارت آمریکا چه نوشتند؟+تصاویر

«المختار»، «ابوعلی الحشد الشعبی»، «مجموعه الحاج رائد الکروی»، «ابطال المقاومه»، «کلا کلا آمریکا»، «کلا کلا اسراییل» بخشی دیگری از این شعارهایی است که خبرنگار ایرنا بر روی دیوار سفارت آمریکا مشاهده کرد.

پاره ای از پلاکاردهایی که اعتراض کنندگان به سیاست آمریکا حمل می کنند نیز حامل شعارهایی هستند که گرایش های هر فرد یا گروه شرکت کننده در اعتراضات را نشان می دهد.

«خون شهدای ما شما را از سرزمین امام علی (ع) و حسین (ع) خار و ذلیل بیرون خواهد کرد»، «الموت لآمریکا و اسراییل»، «ای پارلمان عراق! اگر آنها را بیرون نکنید باید بیرون بروید» و «کلا کلا للشیطان الاکبر» مجموعه شعارهای پلاکاردی بود که توسط معترضان حمل می شود.

حنجره های خشم معترضان نیز طی دیروز و امروز لحظه ای از شعارهای ضد آمریکایی و اسراییلی متوقف نشده است.

آنچه حائز توجه است شعار دهندگان نام رژیم صهیونیستی را از آمریکا منفک نمی کنند و سفارتخانه آمریکا در بغداد را پوششی برای وجود صهیونیست ها در این سفارتخانه و خاک عراق می دانند.

بر این اساس از آن به عنوان لانه جاسوسی و توطئه و فتنه علیه ملت عراق تعبیر می کنند.

معترضان روی دیوار سفارت آمریکا چه نوشتند؟+تصاویر

در دومین روز اعتراضات تقریبا سر تا سر دیوار بیرونی سفارت علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شعارنویسی شده و کمتر فضایی دیده می شود که خالی از شعار باشد.

در گوشه گوشه خیابان رو به روی سفارت، بر بالای دیوارهای سفارتخانه آمریکا، اطراف خیمه های متحصنان و در دستان معترضان تصاویر شهدای مقاومت اسلامی در مبارزه با تروریسم و قربانیان اخیر حمله هوایی آمریکا در منطقه مرزی «القائم» در غرب استان الانبار به علاوه پرچم عراق و پرچم های مقاومت اسلامی و الحشد الشعبی به وفور برافراشته شده است.

اعتراض کنندگان می گویند که تا اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق به تحصن خود در برابر سفارت آمریکا ادامه می دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
5
10
واقعا اینا هم بدبختن...
هیچ عقلانیتی در چهره این افراد نیست.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین