کد خبر: ۶۲۹۵۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱

آغاز عقب نشینی معترضان از مقابل سفارت آمریکا در بغداد

ساعاتی پس از صدور بیانیه الحشد الشعبی، عقب نشینی تدریجی معترضان از مقابل سفارتخانه آمریکا در منطقه امنیتی سبز بغداد بعد از ظهر امروز چهارشنبه آغاز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

بسیاری از تحصن کنندگان در حال برچیدن خیمه های تحصن در برابر سفارتخانه آمریکا و خروج از منطقه و انتقال اعتراضات به خارج از منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد هستند.

سازمان الحشد الشعبی امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای از معترضان خواست که به تجمع اعتراضی خود مقابل سفارت امریکا پایان دهند.

آغاز عقب نشینی معترضان از مقابل سفارت آمریکا در بغداد

بسیج مردمی عراق امروز چهارشنبه در بیانیه ای از معترضان خواست بنا به درخواست «عادل عبدالمهدی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و نخست وزیر این کشور از مقابل سفارت آمریکا در بغداد خارج شوند.

پیش از این (روز سه شنبه) عادل عبدالمهدی نیز در پی حمله معترضان به سفارت آمریکا در بغداد، همگان را به متفرق شدن از جلوی سفارتخانه این کشور فراخواند.

نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای گفت: حمله اخیر آمریکا به مواضع نظامی عراق در بالاترین سطح از سوی بغداد محکوم شده و بغداد مجموعه اقدام های لازم را برای حفاظت از حاکمیت ملی و امنیت خود اتخاذ کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تامین امنیت سفارتخانه ها و اماکن دیپلماتیک بر عهده دولت عراق است از همه معترضان خواست فوری از جلوی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد متفرق شوند.

عبدالمهدی همچنین تاکید کرد که تعرض به سفارتخانه و اماکن دیپلماتیک با برخورد جدی نیروهای امنیتی مواجه خواهد شد و قانونشکنان به اشد مجازات خواهند رسید.

در همین راستا وزیر امور خارجه عراق نیز در توئیتی امروز چهارشنبه خطاب به تظاهرکنندگان و معترضان به سیاست های مداخله گر آمریکا و جنایتی که واشنگتن در حق نیروهای الحشد الشعبی در منطقه «القائم» در غرب الانبار مرتکب شد نوشت: «پیام شما - معترضان - رسید.»

«محمد علی حکیم» گفته است: «عقب نشینی تحصن کنندگان از برابر سفارت آمریکا ضروری است.»

تجمع اعتراضی مردم عراق مقابل سفارتخانه امریکا به دنبال آن انجام شد که نیروهای امریکایی یکشنبه شب گذشته ۲۹ دسامبر (۸ دیماه ۹۸) با حمله هوایی به پایگاه الحشد الشعبی در استان الانبار موجب کشته شدن ۲۵ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ تن دیگر شدند.

در جریان تجمع های اعتراضی دیروز و امروز چهارشنبه، نیروهای آمریکایی با استفاده از گلوله های پلاستیکی، نارنجک های صوتی و دودساز، ۷۷ نفر معترض عراقی را مصدوم کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین