کد خبر: ۶۲۹۵۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

کلاهبرداری از پزشکان و افراد سرشناس در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان زنجان از کلاهبرداری مجرمین با شگرد جعل هویت افراد سرشناس درشبکه‌های اجتماعی خبر داد.
کلاهبرداری از پزشکان و افراد سرشناس در فضای مجازی
آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برابر شکایات واصله از سوی تعدادی از پزشکان، افراد ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام، با ایجاد صفحه‌های جعلی مشابه آی دی اصلی آنها اقدام به کلاهبرداری از نزدیکان و دوستان آن‌ها می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان ادامه داد: افراد سودجو و فرصت طلب با ایجاد صفحات در شبکه اجتماعی اینستاگرام و پس از جذب فالوور (افراد دنبال کننده) و سپس تغییر آی دی خود مشابه آی دی افراد سرشناس به بهانه‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از افراد نزدیک آن‌ها می‌کنند.

وی گفت: شهروندان باید این نکته بسیار مهم را مد نظر قرار دهند افرادی که از طریق شبکه‌های اجتماعی درخواست وجه می‌کنند، به آنها اعتماد نکرده و قبل از واریز هرگونه وجه به حساب شخص یا اشخاص، حتماً قبل از این عمل به صورت تلفنی با فرد مورد نظر تماس برقرار و نسبت به احراز هویت مخاطب اقدام کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: هموطنان می‌توانند در صورت مواجه با موارد مشکوک در فضای مجازی برای رسیدگی سریع‌تر موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی در میان بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین