کد خبر: ۶۲۹۶۹
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۰

رکود تورمی در بازار مسکن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ رئیس اتحادیه مشاوران املاک و مسکن می‌گوید: در شرایط فعلی با توجه به گرانی‌های شدید، بازار مسکن دچار رکود شده است.

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب در بیان علت افزایش قیمت مسکن گفت: گرانی مسکن عوامل متعددی دارد که مهمترین آن خروج سرمایه‌ها از بانک‌ها و  بورس به دلیل ناکارآمدی بازار سهام و هجوم آن به سمت بازار مسکن است. 

وی همچنین به افزایش قیمت مصالح ساختمانی اشاره کرده و افزود: بالا رفتن قیمت سیمان و آهن باعث شده است تا قیمت تمام شده ساخت مسکن افزایش یابد از سوی دیگر فعالیت برخی از ارگان‌ها در این بازار و استفاده آنان از شرایط آشفته عامل دیگری برای گرانی مسکن شده است. 

به اعتقاد قلی خسروی مطبوعات نیز با طرح مطالبی درباره گرانی در حدود 5 درصد در افزایش روانی قیمت مسکن نقش داشتند. 

رئیس اتحادیه مشاوران املاک و مسکن درباره راه‌های مقابله با گرانی مسکن گفت: کاهش قیمت مسکن نیاز به یک عزم ملی دارد و برای اینکار هم دولت و هم دست‌اندرکاران ساخت مسکن باید با فرهنگ‌سازی و سازوکارهای اقتصادی نگاه سرمایه‌ای که به مسکن وجود دارد را تغییر دهند. 

قلی خسروی در پاسخ به این سؤال که آیا مردم برای خرید مسکن باید در انتظار کاهش قیمت باشند و یا اقدام به خرید کنند گفت: هیچ‌گاه نمی‌توان به مردم گفت که برای تأمین نیازهای خود به دلیل شرایط بازار اقدام نکنند، اگر مردم به مسکن به عنوان یک نیاز و نه کالایی سرمایه‌ای توجه کنند از آشفتگی بازار کاسته خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین