کد خبر: ۶۲۹۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸

واکنش ظریف به شهادت سردار سلیمانی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درخصوص ترور سردار حاج قاسم سلیمانی بیانیه‌ای صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد ظریف صبح روز جمعه در اظهاراتی گفت: شهادت برادر بزرگوارمان سردار رشید کشور و اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی را خدمت مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران، خانواده این شهید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و همه کسانی که دل در گروی آزادی و مبارزه با تروریسم دارند تبریک و تسلیت می‌گویم.

وی با بیان این‌که قاسم سلیمانی مرد بزرگ و با درایتی بود که همواره منتظر شهادت بود، تصریح کرد: اقدام آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن ایشان و همراهانشان بدون تردید یک ترویسم دولتی و نقض حاکمیت عراق است. آنها کسانی را به شهادت رسانده‌اند که تمام زندگی خود را وقف مبارزه با ظلم، استبداد، ترور و تکفیر کرده‌اند.

واکنش ظریف به شهادت سردار سلیمانی

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان خاطر نشان کرد: ایشان و مرحوم مهندس و دیگر همرزمان شهیدشان نقش برجسته‌ای در مبارزه مردم عراق و سوریه علیه داعش داشتند و شاید اقدام آمریکایی‌ها نشان‌دهنده داغی باشد که آنها از این بزرگمردان داشتند، چرا که ساخته و پرداخته آنها، توسط سردار سلیمانی و با تلاش و مجاهدت مردم سوریه و عراق نابود شد و این درد گرانی برای آمریکایی‌ها بود.

وزیرخارجه کشورمان تاکید کرد: خون پاک سردار قاسم سلیمانی درخت مقاومت را تنومندتر خواهند کرد و باعث اتحاد و منسجم‌تر شدن مردم ایران خواهد شد و سیاست‌های آمریکا در منطقه نیز هر روز بی‌اثرتر و مفتضح‌تر قبل خواهد بود این یقین ماست و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند این موضوع به وقوع می‌پیوندد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین