کد خبر: ۶۲۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۷

مخالفان در پاییز پوتین را کیش می‌دهند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بزرگترین ائتلاف سیاسی مخالف دولت پوتین که عنوان «روسیه دیگر» را برای خود انتخاب کرده اعلام نموده‌‌است نامزد موردنظر برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سال 2008 را پائیز امسال معرفی خواهد کرد. این در حالی‌است که پیشتر گفته شده‌بود کاندیدای اپوزیسیون تا پایان تیرماه معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ریانوستی از مسکو ،گری کاسپاروف رهبر جبهه متحد لیبرال که مهم‌ترین حزب تشکیل‌دهنده اپوزیسیون پرزیدنت پوتین به شمار می‌رود روز یکشنبه گفت: «ما در صدد هستیم تا کنگره سراسری «روسیه دیگر» را در اواسط پائیز تشکیل دهیم و این کنگره نامزد مشترک اپوزیسیون را در یک فرآیند دموکراتیک انتخاب کند».

به گفته کاسپاروف دفاتر محلی «روسیه دیگر» تا پیش از آن تاریخ رایزنی‌های لازم بین احزاب و گروه‌های مختلف حاضر در اپوزیسیون را انجام خواهند داد تا امکان به توافق رسیدن بر روی کاندیدای مشترک بوجود آید. 

این در حالی است که روز جمعه کاسیانوف و کاسپاروف که مهمترین سرکردگان اپوزیرسیون ضددولتی روسیه به شمار می رومد در سخنانی تتد یکدیگر را متهم به تک‌روی کرده‌بودند. ‌

تاکنون ویکتور گراشنکو رئیس سابق بانک مرکزی، گنادی زیوگانف رهبر حزب کمونیست، ولادیمیر برکوفسکی ناراضی سرشناس سال‌های حکومت اتحاد جماهیر شوروی و میخائیل کاسیانوف نخست‌وزیر سابق نامزدی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آتی در روسیه را اعلام کرده‌اند. ولادیمیر پوتین نیز احتمال حضور دوباره خود در رقابت‌های انتخاباتی این کشور را رد کرده‌است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین