کد خبر: ۶۲۹۷۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
باید پای بازیکنان و کادرفنی نفت مسجد سلیمان را طلا بگیرند

مکانی: به زودی بهترین تصمیم را می‌گیرم / با قرارداد زیر ۲۰۰ میلیون تومان از بازیکنان انتظار بازدهی درحد مسی و رونالدو را دارند

دروازه بان تیم نفت مسجد سلیمان اعلام کرد به زودی مقصد جدیدش را مشخص خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

سوشا مکانی درخصوص اینکه با جدایی از نفت مسجد سلیمان چه تصمیمی برای ادامه فصل دارد، گفت: بعد از اینکه نیم فصل تمام شد و حتی دو بازی که در جام حذفی و مقابل تراکتور داشتیم، قبل از آن می‌توانستم قراردادم را به صورت یکطرفه و بدون قید و شرط فسخ کنم. قراردادم طوری بسته شد که از اول گفتم مسائل مالی مطرح نیست و خوشبختانه با وکیل حقوقی باشگاه و اعضای کادرفنی تنها از قراردادم باخبر بودند.

او ادامه داد:‌ در عقد قرارداد تنها افرادی که نام بردند در جریان بودند و من افراد دیگر در باشگاه را نه می‌شناسم و نه در جریان قراردادم هستند. چند روز پیش دیدم کسی که در باشگاه تا بحال آن را ندیده‌ام آمده و به خاطر اینکه خودش را به شکلی مطرح کند و ما را جلوی هواداران قرار بدهد گفته بود من در صورتیکه قرارداد خارجی داشته باشد می‌تواند از نفت جدا شود. به آن عزیز می‌گویم که سرش بکار خودش باشد و اگر قراردادم را فسخ نکرده بودم به احترام آقایان تارتار، سلیمانی و حسین پاشایی بود و صحبت‌هایم را در ابتدای فصل به آنها گفته بودم وگرنه دوست دارم سایر اعضای باشگاه تمرکزشان را بگذارند برای اینکه امکانات اولیه و معیشتی بازیکنان را فراهم کنند نه اینکه برای شیرین کردن خودشان جلوی هواداران نقش بازی کنند و با مصاحبه کردن جو منفی ایجاد کنند.

مکانی: به زودی بهترین تصمیم را می‌گیرم / با قرارداد زیر ۲۰۰ میلیون تومان از بازیکنان انتظار بازدهی درحد مسی و رونالدو را دارند

دروازه بان تیم نفت با اشاره به مشکلاتی که بازیکنان این تیم در نیم فصل اول لیگ نوزدهم متحمل شدند افزود: باید به مسئولان باشگاه بگویم آنها باید پای تک تک اعضای کادرفنی و بازیکنان تیم نفت را طلا بگیرند که آنها باعث شدند تا به امروز اسمی از مسئولان تیم برده می‌شود وگرنه بی اعتمادی مردم به مسئولان این باشگاه همیشه بوده و فقط به خاطر نتایج و زحمات همین بازیکنان و کادرفنی است که امروز شاید مطرح شده باشند. اگر جای آنها بودم به جای مصاحبه کردن طلا می‌خریدم و پای تک تک بازیکنان و کادرفنی را طلا می‌گرفتم که با امکانات زیر صفر نتایج خوبی کسب کردند و این را بگویم که تیم نفت مسجد سلیمان برای مردم این شهرستان است نه اینکه مسئولانش بخواهند سربلند کنند و بگویند که با چنین امکاناتی نتایج بی‌نظیری گرفتند. حتی در موفقیت‌های تیم هم آنها نقش ندارند چرا که کاری برای تیم نکردند، خوشحالی و بردها برای مردم مسجد سلیمان بوده و اگر نتیجه‌ای هم حاصل شده فقط مربوط به بازیکنان و کادرفنی است.

مکانی در پاسخ به این سوال که آیا رفتار مدیران باشگاه سبب شده تا او در ادامه همکاری با نفت دچار تردید شود یا خیر گفت: تا همین الان هم به احترام کادرفنی و آقای تارتار و اینانلو این کار را نکردم تا سرنوشت‌شان مشخص شود و امیدوارم هر اتفاقی که برای آنها می‌افتد در ادامه مسیر مربیگری موفقیت آمیز باشد. به نظرم مربی که با امکانات زیر صفر چنین نتایجی کسب می‌کند حتی رهبری تیم ملی ایران و تیم‌های بزرگ پرسپولیس را دارد. به این خاطر می‌گویم پرسپولیس که خودشان پرسپولیسی هستند و می‌دانم مربیانی که با کمترین امکانات بیشترین بازدهی را دارند مطمئنا پتانسیل چنین پیشنهادهایی را دارند. آرزو می‌کنم که روز چنین سرمربیانی بتوانند سکان هدایت تیم‌های بزرگی مانند پرسپولیس و حتی تیم ملی را در دست بگیرند.

مکانی در این باره که ارتباط خوبی با تارتار دارد گفت: صد در صد اینطور است. این ارتباط اینطور بوده و همینطور هم باقی می‌ماند. قطعا همیشه به بهترین نحو احترام مربیان و افرادی که در ورزش تاثیرگذار بوده‌اند و بهترین مسائل را به من یاد داده‌اند همیشه در خاطر خواهم داشت و حق استاد و شاگردی را بجا می‌آورم؛ حتی اگر در آینده با هم همکاری نداشته باشیم. به غیر از احترام و آرامش از آقای تارتار چیزی در ذهن ندارم و در مسجد سلیمان هم کمک بزرگی به من کردند.

دروازه بان سابق پرسپولیس درخصوص چندماه حضور در نفت مسجد سلیمان گفت: تیم مال مردم مسجد سلیمان است. وقتی تیم از آن آنهاست کسی نمی‌تواند چیزی را به نام خودش بزند. من حتی به عنوان بازیکن و کوچکترین عضو باشگاه خودم را خیلی خیلی کم تاثیرگذار می‌دانم. از نفت مسجد سلیمان تنها نامش را یدک می‌کشیم و با قراردادهایی که در لیگ سه هم تنظیم نمی‌شود بازی می‌کنیم. در فوتبال ایران پای بازیکنان و کادرفنی را برای چندمین بار می‌گویم که باید طلا بگیرند چرا که قراردادهایی تنظیم شده که حتی بازیکنانی داریم با قرارداد زیر 200 میلیون تومان در این شرایط بازی می‌کنند و از آنها انتظار بازدهی در حد کریستیانو رونالدو و لیونل مسی را دارند. با تمام تلاش و غیرتی که گذاشتند تیم را در بالای جدول نگه داشتند و حالا هم اگر حتی تصمیم به جدایی بگیرند صد در صد حق دارند چون از جان و دل مایه گذاشتند و تمام تلاششان را برای شاد کردن هواداران انجام دادند.

سوشا مکانی درباره وضعیت امکانات بازیکنان تیم نفت مسجد سلیمان افزود: زمانیکه حتی در لیگ تهران هم بازی می‌کردم چنین چیزی ندیده بودم و حتی وقتی در رده نوجوانان هم بازی می‌کردم ندیده بودم که یک تیم به این اندازه از نظر امکانات فقیر باشد. من هیچ گلایه‌ای نداشته و ندارم چرا که خودم چنین شرایطی را پذیرفته بودم اما این حق بازیکنان تیم نبود که اینطور با آنها برخورد شود. برای شاد کردن دل هواداران نفت آنجا بودم و هیچ خواسته‌ای هم نداشتم. اگر 10 میلیارد هم پول بگیرم ارزشی ندارد و وقتی یک مسئول می‌گوید من فقط با پیشنهاد خارجی می‌توانم نفت را ترک کنم لازم است به او بگویم که به کار خودش برسد و درباره بازیکنان نظر ندهد. به نظرم اگر هرکسی در حیطه وظایف خودش در فوتبال ما نظر می‌داد وضعیت ما اینطور نبود که تمام مربیان و بازیکنان ما از این وضعیت گلایه داشته باشند. یک عده در فوتبال ما هستند که بعد از پیروزی‌ها برای میل کردن چای و قند تشریف می‌آورند و دیگر چیزی از فوتبال نمی‌دانند.

دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال درباره اینکه پیشنهاد پیوستن به پیکان را تکذیب کرده عنوان کرد: من هیچ پیشنهادی را تکذیب نکردم، متاسفانه در فوتبال ایران همه نتیجه‌گرا هستند. فوتبال یک ورزش دسته جمعی است و به اعتقادم اگر شما همین الان لیست بازیکنان شاهین شهرداری بوشهر را نگاه کنید بازیکنان بسیار خوب و تاثیرگذاری دارند که به واسطه نتایج به دست آمده، دیده نمی‌شوند. وقتی شما نتیجه بگیرید همه به دنبال شما هستند و برعکس. تیم ما نتیجه گرفته و همه بازیکنان و حتی اعضای کادرفنی هم پیشنهاد دارند. برای مثال محمد طیبی به سپاهان رفت که برای او آرزوی موفقیت دارم و لایق بهترین‌هاست. به دنبال بررسی پیشنهادهای بزرگ مالی نیستم و هیچ کدام را تکذیب نمی‌کنم.

او ادامه داد: من باید بهترین تصمیم را بگیرم و طی صحبت‌هایی هم که انجام شده بهترین تصمیم را به زودی می‌گیرم چرا که در زندگی ورزشی‌ام با هیچ کسی شوخی ندارم و رفاقت و دوستی را با شغلم درگیر نمی‌کنم. اشتباه بزرگی که همه می‌کنند این است که یک قرارداد از روی رفاقت امضا می‌شود و چند روز دیگر که سرمربی جدا شود خودشان می‌مانند و یک قرارداد که باید برای به دست آوردن کار به شکایت برسد و همه چیز بهم بخورد. فوتبال یک ورزش حرفه‌ای است و مطمئنا بهترین تصمیم را می‌گیرم.

مکانی درباره پیشنهاد میوندالن همچنین گفت: پیشنهاد بسیار جدی داشتند و طی صحبت‌هایی که با سرمربی تیم‌مان داشتم حتی با مبلغ خیلی خوب خواهان این هستند که یک قرارداد بلند مدت چهارساله ببندم. مشکل اینجاست که لیگ برتر نروژ تا دو ماه و نیم دیگر هیچ بازی برگزار نمی‌شود و اگر بخواهید خودتان در شرایط بازی نگه دارید زمان پنجره نقل و انتقالات ایران و آنجا متفاوت است. اگر بخواهم به تمرینات پیش فصل در اسپانیا بروم به نظرم کار عقلانی نیست و وقتی شرایط بازی دارم چرا باید به آنجا بروم و دوباره تمرین کنم؟ بهترین تصمیم برای من تصمیمی است که من را در شرایط بازی قرار بدهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین