کد خبر: ۶۲۹۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

پیام جهانگیری، وزاری دولت، عارف، حناچی و احزاب سیاسی در پی شهادت سردار سلیمانی

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تسلیت شهادت سردار سلیمانی تاکید کرد: سردمداران آمریکا و استکبار که با وجود لاف زنی های ضد تروریستی خود به امید آن نشسته اند که تروریستهای مزدورشان در ایران اسلامی با شهید کردن مردان استوار و مقاوم انقلاب راه تسلط بر ایران اسلامی را هموار کنند، بدانند که خون شهیدان راه حق ملت مومن ما را راسختر و مقاومتر می سازد.
آفتاب‌‌نیوز :

متن پیام تسلیت محمدرضا عارف در پی شهادت سردار سلیمانی به شرح زیر است:

من المُومِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ماعاهَدُوااللهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ مابَدَّلُوا تَبدیلاً

سردار سرافراز جهان اسلام و سرباز صادق و فداکار دین و قرآن، نظامی مومن و پارسا و پرهیزکار سپهبد حاج قاسم سلیمانی امروز به دست آمریکا و استکبار جهانی به شهادت رسید. این نه اولین و نه آخرین باری است که دلی نورانی و سرشار از عشق و ایمان و وفاداری به آرمانهای بلند الهی، هدف تیر خشم و عناد و عصبیت جنایتکاران که ادامه حیات خود را در خدمتگزاری به دشمنان اسلام دانسته است قرار می گیرد.

پیام جهانگیری، عارف، حناچی، زنگنه، وزیر آموزش و پرورش و احزاب سیاسی در پی شهادت سردار سلیمانی

تلاش بی وقفه حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با گروهک تروریستی داعش او را به نماد مبارزه با تروریسم و افراطی گری در دنیای اسلام بدل کرده بود.سردمداران آمریکا و استکبار که با وجود لاف زنی های ضد تروریستی خود به امید آن نشسته اند که تروریستهای مزدورشان در ایران اسلامی با شهید کردن مردان استوار و مقاوم انقلاب راه تسلط بر ایران اسلامی را هموار کنند، بدانند که خون شهیدان راه حق ملت مومن ما را راسختر و مقاومتر می سازد.حاج قاسم سلیمانی در تمامی دوران بعد از انقلاب اسلامی با همه نیروهای انقلاب رابطه صمیمانه داشت و فراتر از جریان های سیاسی خود را تعریف کرده بود.صف استوار آرزومندان این موهبت و کمربستگان راه جهاد و شهادت در ایران اسلامی صفّی بلند و بنیانی مرصوص است. رحمت خدا بر شهید حاج قاسم سلیمانی و بر همه‌ مجاهدان راه حق.

اینجانب ضمن تسلیت عروج ملکوتی این سردار سرافراز اسلام که صبورانه زیست،صادقانه آموخت،صمیمانه روشنی بخشید و سبک بال از افق ناسوت پرکشید به رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا،نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ،مردم بزگوار ایران ،آزادی خواهان جهان و به همسر فداکار ایشان و فرزندان گرانقدرشان،از درگاه خداوند سبحان برای آن شهید والا مقام غفران و رحمت الهی و برای ملت سوگوار صبر و شکیبایی مسئلت می نمایم.

 معرفی تاریخ پُرافتخار سردار سلیمانی به نسل آینده

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در پیام تسلیتی نوشت: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» شهادت پرافتخار «فرزند ملت ، سرباز ولایت و پاسدار رشید اسلام« حاج قاسم سلیمانی بدست پلید ترین تروریست های جهان ، نشانه بارز حقانیت جبهه اسلام و حرکت بیداری اسلامی در منطقه است.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از سالها مجاهدت در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و پس از آن به عنوان موثرترین فرد مبارزه با عناصر تروریسم دست نشانده آمریکا در منطقه و جهان شناخته شده بود و از این رو تمام آزادیخواهان جهان او را مدافع ملت ها و حافظ ارامش و امنیت در متطقه می‌دانند.در این پیام آمده است: نهاد آموزش و پرورش در سوگ فرزند ملت خواهد نشست و تاریخ سراسر افتخار و عزت او را به نسل آینده معرفی خواهد کرد. سردار سلیمانی نماد بارز عزت، غیرت ، اخلاص، استکبار ستیزی، دفاع از مظلوم و وطن دوستی بود. زندگی سراسر افتخار او به عنوان بخشی از گفتمان انقلاب اسلامی، برای همه معلمان ، دانش آموزان و همه آحاد جامعه، درس آموز است و باید در محتوای بسته یادگیری گنجانده شود.

اینجانب شهادت این یار وفادار ولایت را به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریاست محترم جمهور، فرماندهان سپاه پاسداران و ارتش و مردم انقلابی کشورم تبریک و تسلیت می‌گویم.

اطلاعیه حزب ندای ایرانیان در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

حزب ندای ایرانیان در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

هرگز مپندارید که شهیدان راه خدا مرده اند ، بلکه زنده اند ( به حیات ابدی و ) در نزد خدا متنعّم خواهند بود.
قرآن کریم

مجاهد بزرگوار، پناه مظلومان جهان، سپهبد نامدار، افتخار امت اسلام، حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید . قاسم سلیمانی به آرمان چهل ساله خویش پیوست، بیش از چهل سال مجاهدت اینک در اوج اقتدار و شرافت و محبوبیت و تسخیر قلب ها به دیدار معبود خود شتافت و شهادت حق مسلم و زیبنده وجود قاسم سربدار و شهیدامت اسلام بود. از خون سلیمانی هزاران مالک اشتر دیگر در محافظت از کیان کشور خواهد رویید و رسم ‌و راه دفاع از انسانیت و فطرت پاک انسانی کور شدنی نیست.

هیات حاکمه آمریکا با این حماقت که تجلی تمام‌عیار تروریسم دولتی بود نشان داد چگونه کشور خود را ملعبه و ابزاری در دست صهیونیست های جنایتکار قرار داده و بدون محاسبه آمریکا را وارد مخاطرات پیش بینی ناپذیر منطقه ای نموده و مسوول تبعات و اتفاقات بعدی خواهد بود. دولت جنایتکار آمریکا با ترور سردار محبوب ایرانی حاج قاسم سلیمانی به عنوان مؤثرترین نماد مبارزه با افراط گرایی در منطقه نام خود را در رأس فهرست دولت های تروریست ماندگار کرد، چنانکه نام و یاد و منش شهید قاسم سلیمانی در دل هایمان ماندگار شد. سلیمانی رفت و به مراد دل رسید اما راه و رسم شهادت وفداکاری برای آرمان‌های پاک انسانی پیش روی همه ماست. حزب ندای ایرانیان شهادت فرزند برومند ایران زمین را به محضر ولیعصر امام زمان (عج )، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و همه عدالت خواهان و عاشقان آزادی تبریک و تسلیت عرض نموده و بر عهد دیرین خود بر فداکاری در راه ایران و اسلام استوار است.

پیام تسلیت زنگنه

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، بیژن زنگنه وزیر نفت در پیامی، شهادت سردار پرافتخار و رشید اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

متن پیام زنگنه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

گرچه شهادت، پاداش یک عمر مجاهدت خالصانه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در راه خدا و برای سرافرازی ایران عزیز بود، ولی فقدان این بزرگ مرد فداکار، قطعا ضایعه‌ای برای جمهوری اسلامی است.

این مردِ بزرگ از تبارِ شهیدان بی‌ادعای دوران دفاع مقدس و به حق از مصادیق مومنینی بود که به عهد خود با خدای شهیدان وفادار ماند. او شهید جاودانه ملت ایران است که با سر بلندی و نامی نیک به جمع یاران شهید خود پیوست. این ضایعه را به ملت بزرگ ایران، مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، خانواده بزرگوار ایشان و خانواده همه ایثارگران، صمیمانه تسلیت گفته و از خداوند تبارک برای قاتلان خبیث و تروریست او و یاران شهیدش، خذلان و سیه‌روزی مسئلت می‌کنم.

واکنش جهانگیری

اسحاق جهانگیری در پیامی با بیان اینکه نام سردار سلیمانی لرزه بر اندام دشمنان استقلال و آزادی ملت‌های مسلمان می‌افکند و به همه حقیقت جویان و حق طلبان محروم و تحت ستم امید و آرمان می‌داد، افزود: شهادت او مثل زندگی‌اش مایه همبستگی و قوام هر چه بیشتر ملت شریف ایران و همه جوامع مظلوم و مقاوم منطقه و آزادگان سراسر جهان خواهد بود.

متن کامل پیام معاون اول رییس جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

برادر بسیار عزیز سردار سرافراز و فروتن قاسم سلیمانی فرمانده شجاع سپاه قدس با هدف گیری و برنامه ریزی جنگ طلبانه دولت ترامپ به شهادت رسید. او فرزند رنج و تقوا و ایثار و قهرمان ملی در همه جبهه های دفاع مقدس و مبارزه با تروریسم بود. در زندگی مثل شهیدان زیست و هیچ گاه از مرگ نهراسید. نامش لرزه بر اندام دشمنان استقلال و آزادی ملت های مسلمان می افکند و به همه حقیقت جویان و حق طلبان محروم و تحت ستم امید و آرمان می داد. شهادت او مثل زندگی‌اش مایه همبستگی و قوام هر چه بیشتر ملت شریف ایران و همه جوامع مظلوم و مقاوم منطقه و آزادگان سراسر جهان خواهد بود. این شهادت افتخارآمیز و انگیزه بخش را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همه انقلابیون منطقه و جهان و خانواده سر بلندش تبریک و تسلیت می گویم و از خداوند بزرگ برای ملتی که چنین فرزندانی در دامان خود پروراند و برای رهبر فرزانه ای که چنین یاورانی را پرورش داد عزت و سربلندی هر چه بیشتر آرزو می کنم. اطمینان دارم که جنایت کاران جنگ افروز آمریکایی بزرگ ترین بازندگان این بازی خطرناک در منطقه خواهند بود و به یقین رهروان راه او با تدبیر و دوراندیشی آتش جنگ، تروریسم و تفرقه را از منطقه دور خواهند کرد.

بیانیه دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا

دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

من المومنین رجال صدقوا ما عهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا احزاب(23)

شهادت پاداش بزرگ خداوند به مجاهدان مخلص و صادقی است که هنرمندانه عشق به ذات اقدس الهی در اجرای فرمان او در سخت‌ترین میدان‌های جهاد و مبارزه با دشمنان خدا و انسانیت را تا پای جان به اثبات رساندند. سردار رشید و پرافتخار جهان اسلام، حاج قاسم سلیمانی که عمر پربرکتش را به جهاد خالصانه با لشکریان شیطان از بعثیان متجاوز تا صهیونیسم و تروریسم کور تکفیری و در رأس آنان تروریسم مستکبرانه دولتی آمریکا اختصاص داده بود، سرانجام به آرزوی بلندش رسید و آسمانی شد. شهادتی که پاداش آن دلاور مرد بزرگ عرصه جهاد فی سبیل الله بود و انجام آن توسط تروریست‌های شیطان بزرگ، هیچ تردیدی بر ماهیت آمریکایی جبهه‌ای که قاسم سلیمانی ویارانش مثل ابو مهدی مهندس علیه آن جنگیدند، باقی نمی‌گذارد. این جنایت تاریخی شیطان بزرگ، شاید در راستای جلب نظر صهیونیست‌های سفاک و پوشاندن ضعف‌های فراوان رئیس‌جمهور منفور آمریکا، دستاویزی تبلیغاتی فراهم سازد، اما مجوزی برای پاسخ به تروریسم آمریکایی و انتقام خون پاک این مجاهد بزرگ و همراهان او نیز به‌حساب می‌آید. انتقامی که می تواند در هر زمان، مکان و هر سطح توسط همرزمان او در تمام نقاطی که در جبهه مقاومت و مبارزه با استکبار و صهیونیسم حضور دارند، انشاالله با هدایت و راهبری سلیمانی‌های دیگری که رویش های برآمده از مجاهدت‌ها و آسمانی شدن این سردار بزرگ‌اند، به سخت ترین و شدیدترین وجه ممکن داده شود. دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، شهادت این سردار دلاور و عصاره مکتب ولایت و اسلام ناب محمدی را به محضر نورانی امام عصر(عج) و نائب بزرگوارشان امام خامنه‌ای( مدظله‌العالی)، تمامی مجاهدان جبهه مقاومت، مردم شریف ایران اسلامی و به‌ویژه به خانواده معظم آن مجاهد نستوه تبریک و تسلیت گفته و علو درجات آن شهید سعید را از خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا

در پیام تسلیت جهاد دانشگاهی در پی شهادت سردار سلیمانی بیان شد

جهاددانشگاهی طی پیامی شهادت سردار مخلص و پرافتخار اسلام سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی(ره) را تسلیت گفت.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، متن پیام تسلیت بدین شرح است:

« "انالله و انا الیه راجعون"

اللَّهُمَّ وَ أَقِمْ بهِ الْحَقَّ وَ أَدْحِضْ بهِ الْبَاطِلَ وَ أَدلْ بهِ أَوْلِیَاءَکَ وَ أَذْلِلْ بهِ أَعْدَاءَکَ وَ صِلِ اللَّهُمَّ بَیْنَنَا وَ بَیْنَهُ وُصْلَهً تُؤَدِّی إِلَی مُرَافَقَهِ سَلَفِهِ

شهادت سردار مخلص و پرافتخار اسلام سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی(ره) به دست دولت تروریست آمریکا را به محضر قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم(ارواح العالمین من سواه فداه)، رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا و عموم ملت غیور و شهادت طلب ایران اسلامی تبریک و تسلیت می گوییم.

کالبد آن بزرگ مجاهد حسینی بیش از این تاب روح با عظمت او و اشتیاق اش به شهادت در راه خدا و اعتلای کلمه توحید را نداشت ودر آستانه فرارسیدن ایام شهادت ام الائمه حضرت صدیقه کبری فاطمه الزهرا(س) آسمانی شد.

ملت عزیز ایران، قدردان مجاهدت های آن شهید راحل بوده و خواهد بود و با جهاد خود، راه مبارزه و فتح را ادامه خواهد داد.»

قاسمی: انتقام این جنایت هولناک از آمریکا گرفته خواهد شد

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی تاکید کرد که بی‌تردید به تعبیر مقام معظم رهبری انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه از آمریکای جنایتکار خواهند گرفت.

متن پیام محمد قاسمی در پی شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه ایشان به شرح زیر است :

بسم رب الشهداء و الصدیقین
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

خبر شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع و سرافراز نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همراهان ایشان موجب تاثر و تالم گشت.سردار سپهبد سلیمانی، سرباز ولایت و مردم ایران بود و در طول حیات پر برکت خویش، همواره در میدان جهاد و ایثار حضور داشت ؛ از جنگ تحمیلی گرفته تا مبارزه با گروه های تروریستی و داعش؛ رشادت‌های ایشان به عنوان فرمانده لشکر پر افتخار ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس و هدایت مبارزه با داعش و سایر تروریست‌های دست پرورده آمریکا، همواره بر تارک تاریخ خواهد درخشید. بی تردید به تعبیر رهبری معظم انقلاب ، پرچم عزت و پایداری این شهید والامقام بر افراشته خواهد ماند و مسیر پر افتخار ایثار و مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت و انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.

اینجانب و همکارانم در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با تبریک و تسلیت شهادت این مجاهد عالیقدر به محضر حضرت بقیه الله (عج)، حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)، ملت شریف ایران اسلامی و خانواده معظم و معزز ایشان، از درگاه خداوند متعال، علو درجات را برای این مجاهد فی سبیل‌الله خواستاریم.

حناچی: جز شهادت ردایی زیبنده‌ی قامت سردار رشید اسلام نبود

شهردار تهران در پیام تسلیتی در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت: جز شهادت ردایی زیبنده‌ی قامت سردار رشید اسلام نبود.

در متن پیام تسلیت اینستاگرامی شهردار تهران آمده است:

«جز شهادت ردایی زیبنده‌ی قامت سردار رشید اسلام نبود. او به آرزوی دیرینه‌اش رسید و داغ از دست دادن این مجاهد بزرگ بر دل ملت ایران ماند. اما یقینا شهادت او حرکت جبهه جهانی مقاومت را یکپارچه‌تر و استوارتر از گذشته به سوی پیروزی نهایی پیش‌خواهدبرد.»

بیانیه حزب موتلفه

حزب مؤتلفه اسلامی نیز در پی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی پیامی صادر کرد که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

انالله و انا الیه راجعون

سردار رشید اسلام و ایران پس از 40 سال مجاهدت برای سرافرازی ملت ایران اجر مجاهدت های خود را با شهادت خونین از خداوند تبارک تعالی گرفت. او از نخستین روزهای دفاع مقدس راهی جبهه ها شد و در شمال و جنوب عرصه های نبرد قهرمانه بدنبال شهادت می گشت. رشادت های او در عملیات های والفجر8، کربلای4 و5 زبانزد فرماندهان دلیر دفاع مقدس است. لشگر 41 ثارالله جزء لشگرهای خط شکن نبردهای بزرگ و حماسه ساز رزمندگان اسلام بود. پایان جنگ برای او آغاز جدید برای ادامه نبرد با استکبار جهانی و بویژه آمریکا بود، لذا از سوی مقام معظم رهبری به سمت فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد از آن زمان وی عمق استراتژیک جمهوری اسلامی و اقتدار ایران اسلامی را به سواحل مدیترانه و تنگه باب المندب برد و جریان پلید حکومت داعش را در عراق و سوریه با تدبیر نابود کرد. دست پُر قدرت ملت ایران از آستین حزب الله لبنان، حماس و جهاد فلسطین، حشد الشعبی عراق و انصار الله یمن بارها بر سینه ابر قدرتها توسط وی کوبیده شد. همه این هنرنمایی رزمی با عزم و اراده پولادین مرد بزرگ تاریخ سردار سپهبد قاسم سلیمانی در بامداد13 دی ماه به هنگامی که وی شهد شیرین شهادت را در پیوستن به سرداران شهید اسلام و ایران نائل شد. حزب موتلفه اسلامی شهادت غرور آفرین سردار شهید قاسم سلیمانی را به ملت ایران و ملت های به پا خواسته منطقه و فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و تمام رزمندگان صف مقدم مقابله با استکبار جهانی تبریک و تسلیت می گوید.

حزب موتلفه اسلانی همچنین شهادت ابومهدی مهندس از فرماندهان دلاور حشد الشعبی را به مرجعیت عالی و ملت دوست و برادر عراق تبریک و تسلیت عرض می نماید.

پیام تسلیت وزیر بهداشت

وزیر بهداشت در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در صفحه اینستاگرام خود پیامی را منتشر کرد.

در متن پیام اینستاگرامی وزیر بهداشت آمده است:

«بسم رب الشهدا و الصدیقین

بامداد امروز قبل از طلوع خورشید ستاره‌ای تابناک از آسمان رشادت، جوانمردی، اخلاص، عشق به مردم و سرافرازی ایران اسلامی به دست اهریمنان به خاک و خون کشیده شد. سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که عمری با مجاهدت و ایثار تمام دقایقش مصروف مبارزه با تجاوز بی عدالتی و تروریسم شده بود خود بدست آلوده تروریست‌های بین المللی به شهادت رسید. در آخرین دیدارم همچون همیشه مهربانانه در آغوشم کشید و تسبیح و انگشتری که در طواف بقاع اهل بیت متبرک شده بود هدیه ام بخشید و چنین گفت:"نمی دانم امکان بازدید مجدد هست یا خیر؟ انگار منتظر و آگاه از شهادت بود. روحش با معشوق دلنوازش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) محشور باد. ضمن تسلیت از دست دادن سردار رشید اسلام به همه ظلم ستیزان و سربازان جبهه حق، رهبر معظم انقلاب و خانواده معززان شهید، استمرار راه باعزتش را با عظمتی فزونتر از خداوند بزرگ مسئلت دارم.»

پیام تسلیت وزیر کشور

وزیر کشور در پی شهادت سرلشگر حاج قاسم سلیمانی با صدور پیامی اعلام کرد: تردیدی نیست که خون مطهر این قهرمان شهید، نیرنگ آمریکای جهانخوار را که منشاء اصلی تجاوزها و جنایت های چندین دهه اخیر در جهان اسلام است، رسوا خواهد کرد.

متن پیام عبدالرضا رحمانی فضلی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.

شهادت سردار پرافتخار لشگر اسلام؛ فرمانده محبوب امت اسلامی در مبارزه با استکبار و افراط، سرلشگر حاج قاسم سلیمانی، را که پس از یک عمر مجاهدت در راه ارزش های الهی و دفاع از مستضعفان عالم به کاروان شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی پیوست، به عموم آزادیخواهان جهان و مردم انقلابی و شهید پرور ایران و مقام معظم رهبری ، تسلیت و تعزیت عرض می کنم. تردیدی نیست که خون مطهراین قهرمان شهید، نیرنگ آمریکای جهانخوار را که منشاء اصلی تجاوزها و جنایت های چندین دهه اخیر در جهان اسلام است، رسوا خواهد کرد و ملت های اسلامی و مردم شریف ایران را در پیگیری آرمان های الهی و انسانی انقلاب اسلامی استوار خواهد ساخت. فقدان مجاهد نستوه و محبوب؛ شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای این عملیات تروریستی به ویژه شهید ابومهدی المهندس، غمی جانسوز و اندوهی بزرگ است، اما به خواست پروردگار قادر متعال، عزم جزم ملت های اسلامی در پیگیری مسیر اخوت و اتحاد اسلامی در برابر زیاده خواهی نظام سلطه جهانی را استوار خواهد ساخت و اراده پولادین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت ارضی ایران عزیز و صیانت از اهداف راهبردی انقلاب اسلامی، غنا خواهد بخشید.

پیام تسلیت استاندار تهران

در متن پیام تسلیت انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران آمده است:

«و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون

خبرشهادت سردار رشید اسلام و مالک اشتر زمان حاج قاسم سلیمانی مایه تألم و تاثر شدید شد ، اینجانب شهادت ایشان را به پیشگاه امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری و عموم مردم شریف استان تهران تسلیت عرض می کنم.»

پیام تسلیت دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پی شهادت سپهبد سلیمانی

در متن پیام تسلیت دکتر اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر آمده است:

«بسم رب‌الشهداء والصدیقین

شهادت فرمانده دلاور و پرافتخار سپاه اسلام، سردار سپهبد قاسم سلیمانی فقدانی بزرگ و اندوهی عمیق آفرید. کارنامه خدمات و مجاهدت‌های آن شهید عزیز مصداق تحقق آیه شریفه "و الذین قتلوا فی سبیل الله فلن یضلَّ اعمالهم سیهدیهم و یصلح بالهم و یدخلهم الجنة عرفها لهم" است که شهادت، نه نوعی از مرگ، بلکه سعادت و حیات پایداری است که خداوند متعال برای بندگان خاص خویش وعده فرموده است. اینجانب شهادت بزرگ این سردار دلاور، چهره بین‌المللی مقاومت و همرزمان ایشان به دست شقی‌ترین دشمنان خبیث ملت ایران و جهان اسلام را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، نیروهای سلحشور نظامی و انتظامی بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم ملت ایران تبریک و تسلیت گفته، برای آن مجاهد خستگی ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل علو درجات، برای همرزمان غیورش صبر و سرافرازی و برای بازماندگان، شکیبایی و اجر الهی مسألت می‌نمایم.»

واکنش معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور

علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به شهادت حاج قاسم سلیمانی در توئیتر نوشت: «آمریکا در تاریخ پر جنایت و سبعانه‌اش، خون بسیاری را ریخت که البته برایش بی‌تاوان هم نبود اما خون قاسم سلیمانی قطعا پایان رویای آمریکایی خواهد بود.»

پیام تسلیت فرمانده نیروی هوایی ارتش

در پی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، امیر سرتیپ نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رسالت بزرگ فرمانده رشید اسلام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با پیام سرخ شهادت تکمیل شد و اینک همه سربازان این سرزمین و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی در سراسر جهان اسلام، فارغ از رنگ لباس و چهره و گویش، سلیمانی هایی هستند که در مسیر زمینه سازی ظهور منجی منتقم گام بر می دارند.با رجاء واثق به ویران کننده بودن انتقام ادامه دهندگان راه آن شهید عزیز و ضمیری امیدوار به نزدیک بودن پایان دوران حیات تروریسم بین المللی پس از آلوده شدن دستشان به خون پاک و مطهر شهید سلیمانی ، شهادت این سردار رشید و ستاره شهید را به ساحت حضرت بقیه الله اعظم ارواحنا فداه ، فرماندهی معظم کل قوا مدظله العالی ، خانواده شریف و همرزمان جان برکف ایشان و ملت غیرتمند و قدرشناس ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

پیام مشترک استاندار، نماینده ولی فقیه و رییس مجمع نمایندگان استان کرمان

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، دکتر محمدجواد فدائی استاندار کرمان و دکتر حسین امیری خامکانی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در پیامی مشترک شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

در فراق مجاهد عاشورایی و مالک اشتر ولایت، سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی اشک امان نمی دهد و داغی سنگین بر دل سنگینی می کند. شهادت حاج قاسم سلیمانی داغی بزرگ نه فقط برای مردم عزیز ایران اسلامی بلکه برای همه آزادگان و مجاهدان و مظلومان گیتی است که او را دست انتقام خداوند از ظالمان و مستکبران و دشمنان امت اسلام و حامی خود در برابر اشرار و داعشی ها می دانستند.

اما این مصیبت برای مردم شریف استان کرمان، بسی سنگین تر است چرا که برادری رشید و دلسوز و همراه و همقدمی مخلص و فداکار را که الهام بخش و تربیت بخش حماسه و ایثار و افتخاری بزرگ برای استان کرمان بود از دست داده اند.

شهادت آرزوی همیشگی وی بود و تصور مرگی جز شهادت برای او تصورناپذیر بود. او رفت اما مرام و مسلک او همچنان پابرجاست و ادامه راهش متوقف بر حضور او نیست.

شهادت این مرد بزرگ و الهی داغی سنگین و ثلمه ای جبران ناپذیر است اما امروز غیرت اسلامی و شجاعت علوی او در خون جوانان و نوجوانان این سرزمین جاری است و راه مبارزه با استکبار جهانی و اذنابش مصمم تر و قوی تر به پیش خواهد رفت و به مدد الهی استکبار جهانی سیلی هایی به واسطه این جنایت خواهد خورد که تا ابد فراموش ننماید.

شهادت سردار عزیزمان را به محضر مبارک امام زمان (عج) و رهبر حکیم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی) و همسر و فرزندان و خانواده محترم ایشان، اهالی دیار کریمان و نیز همرزمان عزیزش تبریک و تسلیت عرض می نماییم.

امیدواریم خداوند روح این شهید عزیز را با ارواح انبیاء و اولیا الهی و صدیقین و شهدا در اعلی علییّین محشور بدارد و راه روشن و پر امیدش را مستدام فرماید. مطمئناً مردم ولایت مدار ایران، خاصّه استان کرمان در مراسمی که اعلام خواهد شد با حضور پرشور و پرمعنا صبر انقلابی شان را به نمایش خواهند گذاشت و پاسخ دندان شکنی به دشمنان سیلی خورده خواهند داد که با این عمل بزدلانه و وقیحانه حقارت خود را در برابر عظمت اسلام و مسلمین نشان دادند. به امید پیروزی نهایی اسلام بر جبهه کفر و نفاق و استکبار که وعده الهی است و تخلف از آن نخواهد بود.»

تندگویان: دست انتقام خداوند با توان تک تک جوانان مسلمان برخواهد خاست

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پیام توئیتری خود شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

در متن پیام توئیتری محمد مهدی تندگویان آمده است:

"یَوْمَ نَبْطِشُ البَطْشَةَ الکُبْرَی إنَّا مُنتَقِمُونَ
الدخان_١٦

دست انتقام خداوند با توان تک تک جوانان مسلمان حق‌طلب جهان اسلام برخواهد خاست و روز آرام در زندگی تمام نظام استکباری شما باقی نخواهد ماند.

#سردار_قاسم_سلیمانی

شهادتت مبارک".»

پیام تسلیت وزیر رفاه در پی شهادت سردار سلیمانی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی پیام تسلیتی صادر کرد.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متن پیام محمد شریعتمداری به شرح زیر است:

«بسم رب الشهداء و الصدیقین

شهادت سردار بزرگ، فرمانده شجاع سپاه قدس و الگوی مجسم دلاوری و انسانیت، قلب همه ما را به درد آورد.

سردار قاسم سلیمانی، انسانی آزاده و شریفی بود که به واسطه خلوص، کرامت، صداقت و وفاداری‌اش به رهبری، نظام، کشور و مردم در روح و قلب ایران و ایرانی ریشه گسترانده بود.

نام بلند و پرافتخار این سردار بزرگ برای مردم ایران، مترادف با امنیت، آرامش، مقاومت و صلابت بود.

شهادت سردار آزاده و عزیزمان «حاج قاسم سلیمانی» را که پس از عمری مجاهدت به مقام رفیع شهادت نائل آمد، به محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، خانواده معزز ایشان، همرزمان و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت می‌گویم. »

شهادت سردار سلیمانی بدون پاسخ نخواهد ماند

بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی به شرح زیر است:

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شهادت سردار جهان اسلام و یار و یاور مقام معظم رهبری و سردار دل‌های ملت ایران را تبریک می‌گویم و فقدان ایشان را به جهان اسلام و ملت‌های مستضعف تسلیت می‌گویم.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی این عملیات جنایتکارانه و تروریستی آمریکا را محکوم می‌کند و قطعا بدون پاسخ نخواهد ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین