کد خبر: ۶۲۹۷۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
"ترامپ مطمئن باشد روزشان را تبدیل به شام سیاه خواهیم کرد"

سیداحمد خاتمی: آمریکایی‌ها دیگر در دنیا آرامش نخواهند داشت

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: آمریکایی‌ها دیگر در دنیا آرامش نخواهند داشت.
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: خبر شهادت سردار رشید، فدایی حضرت فاطمه(س)، سردار رشیدی که فدایی اباعبدالله بود، جان‌گداز بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: آمریکایی‌ها دیگر در دنیا آرامش نخواهند داشت.

خطیب جمعه تهران: آمریکایی‌ها دیگر در دنیا آرامش نخواهند داشت

وی افزود: این طلبه ناچیز چهار دهه است که با این مرد بزرگ آشنا بودم و اولین بار در عاشورا و کربلا نزد او مشرف شدیم و حال ما را عوض کرد. شهید سرافراز قاسم سلیمانی در دهه اول محرم خانه خود را در کرمان برای برنامه فاطمیه قرار داده است؛ آفرین بر این سرباز فاطمه، آفرین بر این سرباز اباعبدالله!

امام جمعه موقت تهران افزود: موضوع خطبه خود را عوض کردم ادب هم همین را اقتضا می‌کند که خطبه اول را حول محور سردار رشید اسلام بیان کنم. سردار سلیمانی متولد سال ۱۳۳۵ بود و دقیقا در سن ۶۳ سالگی به شهادت رسید؛ وی از ۲۴ سالگی رزمنده بود و ۴۰ سال مجاهد خستگی ناپذیر بزرگی بود که جای جای جبهه او را می شناسند.

خدا خواست سردار سلیمانی زنده بماند و در این مقطع، داعش را نابود کند

وی خاطرنشان کرد: اسم حاج قاسم سلیمانی با جبهه و جنگ گره خورده و بارها تا مرز شهادت پیش رفت، اما خدا خواست که این بزرگ زنده بماند و در این مقطع بسیار حساس تاریخ اسلام داعش را نابود کند.

سردار سلیمانی به امید شهادت مانده بود

خاتمی ادامه داد: سردار سلیمانی به امید شهادت مانده بود، این روزهای آخر هم مدام آرزوی شهادت داشت و به رهبری هم گفته بود «دعا کنید شهید شوم»؛ آخر او سرباز و علی است؛ امیرالمومنین علی(ع) سهم به امید شهادت زنده بود. شهید سلیمانی عزیز دیشب به وصل خود رسید و چه تعبیر زیبایی رهبری در پیام خود داشتند! این سردار دیشب به آرزوی دیرینه خود رسید و ارواح طیبه شهیدان روح مطهر حاج قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند؛ آفرین بر این زندگی.

برخی صادقانه پای ایمانشان می‌ایستند و شهید سلیمانی از این‌ها بود

خاتمی همچنین یادآور شد: شهید سلیمانی مصداق بارز آیه ۲۳ سوره احزاب است که می‌فرماید برخی از مومن‌ها اِسماً ایمان دارند، اما دروغ می‌گویند و پای ایمانشان نمی‌ایستند، اما برخی دیگر صادقانه پای ایمانشان می‌ایستند و شهید سلیمانی از این‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه صداقت در ایمان جلوه برجسته حاج قاسم سلیمانی بود، اظهار داشت: جالب است این روزها آرزوی شهادت داشت و شب گذشته جان خود را پای این نذر دیرینش گذاشت. سردار سلیمانی مالک اشتر ولایت بود و معتقدم از داغ‌های سنگینی که بر قلب ولایت وارد شده همین داغ با حاج قاسم سلیمانی است. داغ مالک اشتر علی(ع) را سوزاند و در دریای متلاطم فرو برد. مالک امروز، سردار سلیمانی بود. بزرگمردی که در جلسات مختلف وقتی می‌گفتند سرلشکر سلیمانی می‌گفت «به من بگویید سردار ولایت، من افتخار می کنم که سرباز ولایت باشم».

هم‌رزمان شهید سلیمانی راحت را از چشم آمریکا خواهند گرفت

آیت‌الله خاتمی در همین راستا افزود: هم‌رزمان شهید سلیمانی راه او را ادامه می‌دهند و به فضل خدا خواب راحت را از چشم آمریکا و هم‌پیمانانش خواهند گرفت. آمریکایی‌ها به خصوص ترامپ مطمئن باشند خون شهید سلیمانی خواهد جوشید و انتقام را از آن‌ها خواهیم گرفت و روزشان را تبدیل به شام سیاه خواهیم کرد.

آمریکایی‌ها بدانند فتح نکردند بلکه یک گام به سقوط نزدیک شدند

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها بدانند فتح نکردند بلکه یک گام به سقوط نزدیک شدند و می‌گویم و اعلام می‌کنم آمریکایی‌ها در دنیا دیگر آرامش نخواهند داشت.

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: امروز جهان و جریان مقاومت در سوریه و لبنان و همه جا داغدار سلیمانی و خونخواه او هستند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: به فضل خدا وقت آن است که این منطقه از لوث وجود این جانورهای موذی قطع شود. اکنون وقت آن است که مقاومت به آمریکایی‌ها با عمل بگوید «وحشی‌ها! گورتان را گم کنید».

ملت ایران به دنیا خواهد گفت: «راه سردار سلیمانی ادامه دارد»

وی همچنین تصریح کرد: به یاری خداوند ملت بزرگ ما تجلیل شایسته از این سردار فداکار اسلام خواهند کرد و به دنیا خواهد گفت «راه سردار سلیمانی ادامه دارد» و این راه راهی است که این راه بی رهرو نخواهد ماند.

وی در خطبه دوم خود با اشاره به سالروز حماسه 9 دی عنوان کرد: نهم دی‌ماه یادآور بصیرت و هوشیاری مردم ما در قبال توطئه‌ای‌دامنه‌دار بود.

خاتمی همچنین عنوان کرد: دشمنان انقلاب زیر یک خیمه جمع شده بودند، خیمه‌ای که رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس رژیم صهیونیستی، منافقین و سلطنت‌طلبان منفور در آن خیمه بودند اما مردم به صحنه آمدند و خیمه را بر سرشان خراب و مجدداً در مقطعی حساس بیعت با ولایت کردند.

امام جمعه موقت تهران همچنین تصریح کرد: مردم در 9 دی ماه مجدد یک شعار در سراسر کشور سر داده شد و آن این بود که «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» و این بصیرت را مردم در آبان‌ماه امسال نیز نشان دادند.

وی درباره ناآرامی‌های آبان سال جاری گفت: اغتشاش‌‌گران اهداف زیادی داشتند اما بار دیگر مردم به صحنه آمدند و آنها ناکام‌شان گذاشتند.

وی همچنین درباره انتخابات سال جاری بیان کرد: فضای کشور، فضای انتخاباتی شده و انتخابات نماد جمهوریت نظام و نماد مردمسالاری دینی است. در طول دوره 57 ساله رژیم پهلوی، صاحب‌خانه‌های این ممکلت هیچ‌کاره بودند اما به برکت جمهوری اسلامی مسئولان نظام مستقیم یا غیر مستقیم از سوی مردم انتخاب می‌شوند.

همه‌جای دنیا جایی برای بررسی صلاحیت کاندیداها دارند

خاتمی ادامه داد: همه‌جای دنیا جایی برای بررسی صلاحیت کاندیداها دارند حال نوبت به هیأت‌های نظارت رسیده است.

خطیب جمعه این هفته تهران در ادامه با تأکید بر اینکه هیأت‌های نظارت باید قانون‌مدار باشند و در ادامه افزود: این هیأت‌ها اگر کسی را رد یا تایید می‌کنند باید تابع قانون باشد که جلوه تقوا همین است.

وی همچنین با اشاره به اینکه شورای نگهبان تا‌ آخرین روز حق رد صلاحیت دارد و باید این نظارت را اعمال کند، اضافه کرد: تایید صلاحیت شدگان نیز باید قانونی عمل کنند؛ تبلیغات قبل از زمان شروع تبلیغات و در باغ سبز به مردم نشان دادن ممنوع است.

عدم احراز صلاحیت به‌‌معنای این نیست که آن شخص به درد هیچ مسئولیتی نمی‌خورد

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت در مجلس به‌‌معنای این نیست که آن شخص به درد هیچ مسئولیتی نمی‌خورد، بلکه ممکن است در عرصه‌ای دیگر بتواند موفق باشد.

وی افزود: اگر ردصلاحیت شدگان، اعتراضی دارند باید آن را از طریق قانونی پیگیری کنند و از این امتحان سخت سربلند بیرون بیایند.

وی در بخش دیگری از خطبه خود با بیان اینکه این حرکت 19 دی 56 از قم شروع شد و جرقه‌ای که آنها برافروختند روشن ماند و تا 22 بهمن 57 ادامه یافت، گفت: 19 دی ماه نباید از یادها و خاطره‌ها برود. تاریخ تولد اول انقلاب 15 خرداد 42 بود و تاریخ تولد دوم 19 دی 1356 و سیزده ماه ادامه یافت.

خاتمی همچنین در خصوص تجاوز و حمله آمریکا با پایگاه نظامیان شیعه عراقی، گفت: آمریکایی‌ها تجاوزی به خاک عراق کردند و گردان‌های سازمان الحشدالعشبی را مورد حمله قرار دادند و 25 نفر را به شهادت رسانده و 51 نفر را مجروح کردند.

وی در همین رابطه افزود: آنچه انجام شد تجاوز به یک ملت و به خطر انداختن یک ملت بود و این را ملت بزرگ ما به همراه رهبر شجاع و شهیدش به شدت محکوم می‌کند و لعن و نفرین همیشگی خود را با شعار «مرگ بر‌آمریکا» نثارشان می‌کند. در این ماجرا دو جریان حزب‌الشیطان ـ که آمریکا سردمدارش بود و رژیم صهیونیستی هم حمایت کرد ـ از‌ آن سو هم حزب‌الله خودشان را نشان دادند و مقام معظم رهبری جانانه این جنایت را محکوم و حزب‌الله لبنان و انصارالله هم این حرکت را محکوم کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خوی تجاوزگری آمریکا بار دیگر خودش را نشان داد، گفت: از حشد شعبی که کلک داعش را در عراق و منطقه کندند انتقام گرفتند و این نشان می‌دهد آمریکا یعنی داعش و داعش یعنی آمریکا.

آمریکایی‌ها قبول دارند داعش را تولید کردند

خطیب جمعه این هفته تهران در ادامه نیز عنوان کرد که آمریکایی‌ها قبول دارند داعش را تولید کردند و ترامپ هم حامی داعش است.

واکنش مردم عراق در قبال سفارت آمریکا یک واکنش طبیعی بود

وی با بیان اینکه واکنش مردم عراق در رابطه با سفارت آمریکا یک واکنش طبیعی بود، تصریح کرد: شما به یک کشور و ملت مستقل تجاوز کردید و این نشان می‌دهد در منطقه منفور هستید.

فضای ضد آمریکایی بر عراق حاکم شده

خاتمی افزود: مردم منطقه به‌دنبال فرصتی هستند تنفرشان را ابراز کنند. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد! فضای ضد آمریکایی بر عراق حاکم شده و با این جنایتی که کردند زمینه اخراج اینها از عراق فراهم شده است.

وقت آن است که غیرت‌مندان عراقی کلک آمریکایی‌ها را از عراق بکنند

وی در همین رابطه افزود: وقت آن است که غیرت‌مندان عراقی در پی شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، کلک آمریکایی‌ها را از عراق بکنند. این فضای مقدسی است و باید تا اخراج آخرین نیروی آمریکایی از عراق ادامه پیدا کند.

خاتمی اظهار داشت: ترامپ در این قصه بار دیگر دروغ گفت. این انسان تا روزی یک دروغ نگوید نشئه نمی‌شود. مانند مرغ نجاست‌خواری که با نجاست نشئه می‌شود، باید روزی یک دروغ بگوید.

امام جمعه موقت تهران در بخش پایانی خطبه خود بیان کرد: تحولات روزهای اخیر عراق کار ایران است که رهبر معظم انقلاب جواب دادند: «غلط می‌کنید و این موضوع ربطی به ایران ندارد» و ما را یاد امام(ره) انداخت که فرمود آمریکا غلطی نمی‌تواند بکند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
20
10
قبل از انتقام باید نفودی ها را پیدا کرد که اینگونه عزیزترین فرد جامعه را ترور نکنند به جای مشغول شدن نیروهای امنیتی به موضوعات نامرتبط و غیر ضرور لازمه وظیفه اصلی حفاظت از نامدارترین فرمانده نظامی را انجام داد چگونه میخواهیم این ضایعه را جبران کنیم یک مغز متفکر را از ما گرفته اند کوتاهی در انجام وظایف در این موارد پذیرفتنی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
مشخص است یک نفوذی یا جاسوس موقعیت و مسیرسردار را لو داده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین