کد خبر: ۶۳۰۰۵۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
این خبر در حال به‌ روزرسانی است

انفجار در منطقه سبز بغداد و حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی

رویترز به نقل از پلیس بغداد گزارش داد که یک گلوله کاتیوشا در نزدیکی محل ساختمان سفارت آمریکا در بغداد که در منطقه محافظت شده سبز قرار دارد، برخورد کرده است. بر اساس این گزارش، در این حمله کسی مجروح یا کشته نشده است. پیشتر شبکه المیادین از برخورد موشک به منطقه سبز بغداد و برخی گزارش‌های تایید نشده از حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد خبر دادند.جزئیات بیشتر هنوز منتشر نشده است."
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد در شامگاه شنبه ۱۴ دی صدای دو انفجار در محله فوق امنیتی بغداد موسوم به «منطقه سبز» شنیده شده است.

به گزارش رویترز هنوز درباره منبع این صداها یا تلفات احتمالی ناشی از انفجار در این منطقه خبر نرسیده است. با این حال خبرگزاری فرانسه نوشته است که دو خمپاره به مکانی در منطقه سبز اصابت کرده است.

رویترز از قول پلیس بغداد اعلام کرد یک گلوله کاتیوشا به نقطه‌ای در نزدیکی سفارت آمریکا در عراق برخورد کرده است.

محل مقر ساختمان‌های حساس دولتی، سفارت آمریکا در عراق و نیز ساختمان نمایندگی سازمان ملل در عراق در منطقه سبز قرار دارد. با حمله اعضا حشد شعبی به سفارت آمریکا در بغداد، منطقه سبز به مدت دو روز صحنه تنش و درگیری بود.

حمله به محل استقرار نظامیان آمریکا

به نوشته یورونیوز، در حمله دیگری که در شامگاه شنبه روی داد، یک پایگاه در شمال بغداد که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، هدف حمله قرار گرفت.

گردان‌های حزب‌الله: نیروهای عراقی از پایگاه‌های آمریکایی فاصله بگیرند

همچنین گردان‌های حزب‌الله عراق روز شنبه از تمام نیروهای امنیتی عراق خواست تا فاصله یک‌کیلومتری پایگاه‌های آمریکایی دور شوند.

حزب‌الله عراق از تمامی فرماندهان سازمان‌های امنیتی خواست تا اجازه ندهند تا نیروهایشان به عنوان سپر انسانی اشغالگران تبدیل شوند.

کتائب حزب الله عراق از گروه‌های زیر مجموعه سازمان الحشد الشعبی عراق که شهید ابومهدی المهندس نیز از فرماندهان این گروه مقاومت در عراق بود. این گروه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد جنایت ترور سردار سلیمانی و ابومهدی معاون سازمان الحشد الشعبی آغازی برای پایان حضور آمریکا در عراق است.

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

این خبر در حال به‌ روزرسانی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
اشنا
|
United States of America
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
5
10
الان این انتقام بوده !!!
شما باید برای انتقام نخست وزیر اسرائییل رو بکشید
میدونید اون و ما چقدر با هم کینه داشتید و دارید !!!
کشتن چند تا سرباز و درجه دار معمولی که شاید اصلا انها نیز مثل شما از مرگ سردار سلیمانی نارحت شده باشند و یا اصلا دخیل نباشند که هنر نیست !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
9
3
ایران برای چی تعلل میکند مگر در اراده فولادی خودمان شک داریم
پاسخ ها
فرهاد
| Austria |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
اقای محسن رضایی دیشب جواب این سوال رو داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
0
0
فقط برای همیشه شرشون رو از منطقه کم کنید کنه های پست فطرت هستند آمریکایی ها لعنت خدا بر بانیان شهادت حاج قاسم که حسین زمان است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین