کد خبر: ۶۳۰۰۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲

مخالفان ترور سردار سلیمانی در لندن تظاهرات کردند

ده‌ها تن از مردم انگلیس در مخالفت با ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و همراهانش در بغداد توسط ارتش آمریکا و اعتراض به عدم محکومیت این اقدام توسط دولت لندن عصر شنبه مقابل دفتر نخست وزیری دست به تظاهرات زدند.
آفتاب‌‌نیوز :

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی شعارنوشته ها و پارچه‌نوشته‌هایی را در محکومیت سیاست‌های جنگ طلبانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حمل می‌کردند.

این تظاهرات از سوی بزرگ‌ترین پویش ضد جنگ انگلیس موسوم به ائتلاف توقف جنگ سازمان‌دهی شده بود و شماری از چهره‌های بلندپایه حزب مخالف دولت انگلیس شرکت کردند.

مخالفان ترور سردار سلیمانی در لندن تظاهرات کردند

«جان مک‌دانل» وزیر دارایی کابینه درسایه انگلیس از حزب کارگر طی سخنانی سیاست‌ خارجی واشنگتن تحت رهبری ترامپ را امپریالیسم پرخاشگر توصیف کرد که باعث ایجاد بی ثباتی در منطقه شده است.

وی همچنین سکوت دولت لندن دربرابر جنایت آمریکا علیه فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به باد انتقاد گرفت و تصریح کرد: انتظار می‌رود که دولت انگلیس این اقدام خشن را محکوم کند.

همچنین «لیندزی جرمن» عضو ارشد این پویش انگلیسی در تظاهرات امروز گفت: از زمان پاره کردن توافق هسته ای ایران، ترامپ در پی جنگ با ایران بود و اگر موفق شود، جنگی که تاکنون در خاورمیانه دیده نشده است، راه خواهد انداخت که پای بسیاری از جمله اسرائیل، عربستان سعودی و احتمالا روسیه را به وسط خواهد آورد.

وی افزود: دو دهه است که آمریکا، پس از حادثه یازده سپتامبر، این حوادث را ایجاد کرده است و ما گفته بودیم که حمله به عراق، به جنگی پایان ناپذیر مبدل خواهد شد و اکنون، رئیس جمهوری جنگ افروز آمریکا، در پی ایجاد جنگی دیگر است.

این فعال ضد جنگ تصریح کرد که اگر آمریکا قصد جنگ با ایران را ندارد، ژنرال بلند پایه این کشور را ترور نمی‌کرد، در حالی که می داند این مساله تبعاتی را در پی خواهد داشت.

وی اقدام آمریکا را غیر قانونی توصیف و تصریح کرد که انگلیس بایستی بدون فوت وقت این اقدام را محکوم کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حسن حسینی
|
Netherlands
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
0
0
انگلیس نمی تواند این قضیه را محکوم کند چون مقامات انگلیسی خود را بسیار کمتر و پایین تر از پرزیدنت ترامپت می بینند ! مگر نحوه برخورد ترامپت با ملکه انگلیس یادتان رفته !!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین