کد خبر: ۶۳۰۱۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

هشدار پلیس فتا در مورد استفاده از اینترنت‌های عمومی و رایگان

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص آسیب ناشی از استفاده اینترنت‌های عمومی و رایگان برای کاربران در فضای مجازی هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا بوشهر در این خصوص گفت: با بررسی پرونده‌های متشکله در پلیس فتا استان، اخیراً مشاهده شده که سودجویان سایبری با سوء‌ استفاده از سهل‌انگاری شهروندان در استفاده از تجهیزات هوشمند و عدم رعایت فاکتورها و مؤلفه های امنیتی توسط متصدیان و ارائه‌دهندگان این نوع اینترنت‌ها، اقدام به هتک حیثیت از کاربران فضای مجازی می‌کنند.

وی هشدار داد: هنگامی که به یک شبکه اینترنتی متصل می شوید، مدیر آن شبکه به راحتی می تواند به اطلاعات گوشی یا تبلت شما دسترسی داشته باشد و کارهای شما را در شبکه رصد کند، بنابراین تا جایی که امکان دارد، به شبکه‌های قابل دسترس و باز، متصل (Connect) نشوید.

این مقام انتظامی افزود: افراد حتی‌المقدور در زمان استفاده از اینترنت‌های wifi عمومی نظیر بوستان‌ها، هتل‌ها و... که از امنیت بالایی برخوردار نیستند، از موبایل بانک خود استفاده نکرده و اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های پرکاربرد را دانلود و نصب ننمایند و اگر تصاویر خصوصی در تجهیزات هوشمند همراه خود ذخیره نموده‌اید به این‌گونه اینترنت‌ها متصل نشوید.

رئیس پلیس فتا بوشهر توصیه کرد: در زمان استفاده از اینگونه اینترنت‌ها و اگر نیاز ضروری به عملیات اقتصادی اینترنتی دارید، از رمزهای یکبار مصرف استفاده کرده و از دانلود و نصب نرم افزارهای جذاب و رایگان که امکان هرگونه نصب فایل مخرب و جاسوسی و هک بر روی تجهیزات هوشمند همراه شما را تسهیل می‌کند، پرهیز نمایید.

این مقام مسئول به مراکز ارائه‌دهنده این‌گونه اینترنت‌ها نیز توصیه کرد که با استفاده از نظر کارشناسان متخصص و در صورت نیاز مشورت با همکاران ما در پلیس فتا، نسبت به ارتقاء و افزایش ایمنی این بسترها اقدام تا مردم عزیز با خاطری آسوده‌تر از آن استفاده کنند.

سرهنگ قاسمی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با همکاران ما در میان بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین