کد خبر: ۶۳۰۱۸۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
هیچ نیرو و پایگاه نظامی، مرکز سیاسی و هیچ شناور آمریکایی در امان نخواهد بود

سردار دهقان: پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی، نظامی و علیه مقرهای آمریکا خواهد بود/آمریکا بود که جنگ را آغاز کرد

مشاور فرماندهی کل قوا گفت هرگز به دنبال جنگ نبوده اما با هدف قرار دادن مقرهای نظامی آمریکا، به ترور سردار سلیمانی پاسخ می‌دهد. تنها چیزی که می‌تواند به این دوران جنگی پایان دهد، این است که آمریکایی‌ها همان ضربه‌ای را که وارد کردند، دریافت کنند، پس از آن نباید دنبال یک چرخه جدید باشند
آفتاب‌‌نیوز :

«حسین دهقان» مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروی مسلح در مصاحبه اختصاصی با شبکه «سی ان ان» هشدار داد که واکنش ایران به ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران قطعاً یک پاسخ نظامی «علیه اماکن نظامی» خواهد بود.

سردار دهقان که با یونیفورم نظامی در این مصاحبه حضور یافته بود، گفت: «قطعاً پاسخ، نظامی و علیه مقرهای نظامی خواهد بود» 

سردار دهقان: پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی، نظامی و علیه مقرهای نظامی آمریکا خواهد بود/آمریکا بود که جنگ را آغاز کرد

وزیر دفاع سابق ایران با اینحال ادامه داد: «بگذارید یک چیز را بگویم: رهبری ما رسماً اعلام کرد که ما هرگز به دنبال جنگ نبودیم و به دنبال جنگ نیستیم. این آمریکا بود که جنگ را آغاز کرد، بنابراین آنها باید واکنش‌های مناسب به اقداماتشان را بپذیرند».

سردان دهقان تصریح کرد: «تنها چیزی که می‌تواند به این دوران جنگی پایان دهد، این است که آمریکایی‌ها همان ضربه‌ای را که وارد کردند، دریافت کنند، پس از آن نباید دنبال یک چرخه جدید باشند».

مشاور نظامی آیت‌الله «علی خامنه‌ای» رهبر انقلاب اسلامی ایران همچنین در واکنش به پیام توییتری امروز (یکشنبه) «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران گفت که این پیام‌های توییتری، «مزخرف و مضحک (پوچ)» است.

وی ادامه داد: «[ترامپ]، قوانین بین المللی را نمی‌داند، او حتی قطعنامه‌های سازمان ملل را نیز به رسمیت نمی‌شناسد، اساساً یک گانگستر و قمارباز واقعی است. او سیاستمدار نیست و هیچ ثبات روانی ندارد».

اشاره سردار دهقان به قطعنامه ۲۳۴۷ سازمان ملل است که تخریب غیرقانونی میراث فرهنگی را محکوم می‌کند.

ترامپ بامداد امروز در یک پیام توییتری تهدیدآمیز علیه ایران مدعی شد: «در صورتی که ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند، آمریکا ۵۲ سایت در داخل ایران (به نمایندگی از ۵۲ آمریکایی که ایران سال‌ها پیش به گروگان گرفته بود) حمله خواهد کرد که برخی از آنها بسیار سطح عالی و مهم برای ایران و فرهنگ ایران  است و این اهداف و خود ایران بسیار سریع و خیلی سخت مورد هدف قرار خواهند گرفت. آمریکا تهدید بیشتری نمی‌خواهد.»

سردار دهقان در ادامه ضمن انتقاد از سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «اگر ترامپ بخواهد قانون، منطق و عقلانیت را بر تصمیم خود تحمیل کند، باید بپذیرد که یک جنایتکار جنگی است و باید در محکمه مربوطه محاکمه شود».

این مقام نظامی ایرانی در پاسخ به سؤال سی‌ان‌ان در خصوص تحقق احتمالی تهدیدات توییتری ترامپ علیه ایران گفت: «قطعاً، هیچ‌یک از کارکنان نظامی آمریکایی، هیچ‌یک از مراکز سیاسی آمریکا، هیچ‌یک از پایگاه‌های نظامی آمریکا و هیچ کشتی آمریکایی در امان نخواهد بود و آنها در دسترس ما قرار دارد».

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

ترور سپهبد سلیمانی و هفت نفر دیگر واکنش‌های شدیدی را در سراسر دنیا به همراه داشته و گروه‌های مقاومت و مقام‌های ایران به آمریکا هشدار دادنده‌اند که انتقام سختی از این جنایت واشنگتن خواهند گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
France
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
6
8
به نظر من باید تمامی اموال و مالکیت خصوصی ترامپ رو در تمام دنیا هدف قرار داد... چون پول و ثروت تنها چیزی هست که دوست داره و بهش بنده..!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
0
6
متاسفانه در این مورد حرف ها متناقض به گوش میرسد یکی گفت مشخص نیست یکی گفت سریع پاسخ میدهیم یکی گفت زمانش مشخص نیست الان دارید اعلام میکنید برای چی اعلام میکنید به اهداف نظامی حمله میکنیم به نظرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
3
8
ببینیم و تعریف کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
2
8
جنگ راه حل مشکل نیست.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
4
3
دست من بود ناو امزیکایی مستقر در خلیج فارس رو می زدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
3
2
خروج از برجام و گزینه نظامی منطقی نیست
زمینه رفراندم در عراق و تصویب اخراج نیروهای آمریکا
از عراق
را با نفوذ خود فراهم کنیم
پایگاههای آمریکا در عراق کلا برچیده شود
دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
1
0
شک نکنید خدا انتقام خون سردار بلکه تمام شهدا را از تمام کسانی که در این جنایت شریک بوده اند می گیرد
دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
1
0
شک نکنید خدا انتقام خون سردار بلکه تمام شهدا را از تمام کسانی که در این جنایت شریک بوده اند می گیرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین