کد خبر: ۶۳۰۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

عدم حضور احزاب کرد و اهل سنت در جلسه امروز پارلمان عراق

رئیس فراکسیون حزب دموکرات کردستان عراق در پارلمان از عدم حضور احزاب کرد و برخی از احزاب اهل تسنن در نشست امروز (یکشنبه) پارلمان عراق برای بررسی حمله اخیر آمریکا به کاروان حشد شعبی و آینده حضور نیروهای آمریکایی در این کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

فیان صبری، رئیس فراکسیون حزب دموکرات کردستان عراق در پارلمان این کشور در سخنانی اعلام کرد که احزاب کرد در نشست امروز پارلمان برای بررسی حمله اخیر آمریکا به کاروان حشد شعبی در بغداد حضور نخواهند یافت.

به گزارش سایت النشره لبنان، وی افزود: تا آنجایی که ما اطلاع داریم برخی از نمایندگان اهل تسنن نیز در این جلسه مشارکت نخواهند کرد.

عدم حضور احزاب کرد و اهل سنت در جلسه امروز پارلمان عراق

خبرنگار آرتی نیز گزارش داد، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان وارد ساختمان پارلمان شد و مجلس عزاداری برای شهدای حمله آمریکا به کاروان حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد نیز در صحن علنی مجلس برگزار شد.

به گزارش این خبرنگار، احزاب شیعه به طور کامل در جلسه حضور دارند.

خبرنگار آرتی افزود: جلسه اصلی تاکنون شروع نشده است و برای یک ساعت به تعویق افتاده است. تعداد حاضران در جلسه تنها ۱۲۰ نماینده است که از حد نصاب لازم که اجازه تشکیل جلسه را می‌دهد، کمتر است.

این در حالی است که خبرگزاری الاخباریه گزارش داد، ۱۷۰ نماینده پیش‌نویس قانون اخراج نیروهای آمریکایی را امضا کرده‌اند.

در همین حال، رسانه‌های عراقی نسخه‌ای از پیش‌نویس قانونی را که برای پاسخ به حمله اخیر آمریکا به کاروان حشد شعبی تنظیم شده و قرار است در جلسه امروز پارلمان به رای گذاشته شود، منتشر کردند.

در صورت عدم مشارکت احزاب کرد و اهل تسنن در جلسه امروز پارلمان و به حد نصاب نرسیدن اعضا طبق قانون این کشور جلسه به تاریخ دیگری موکول خواهد شد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین