کد خبر: ۶۳۰۱۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

ظریف خطاب به ترامپ: وحوشی که در تاریخ به کشور ما حمله کردند رفته‌اند و ما هنوز ایستاده‌ایم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به رئیس‌جمهور آمریکا یادآوری کرد که در طول تاریخ «وحوشی» که برای نابودی ایران تلاش کردند، از میان رفته‌اند و این ایران است که همچنان «سرافراز» ایستاده است.
آفتاب‌‌نیوز :

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در واکنش به توییت تهدیدآمیز و خلاف عرف «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، یادآوری کرد که کسانی که در طول تاریخ به دنبال نابودی ایران بوده‌اند، اکنون نابود شده‌اند، اما ایران «سرافراز ایستاده» است.

وی در توییتر نوشت: یک یادآوری به کسانی که توهم آن را دارند که می‌توانند جنایات جنگی داعش را تقلید کرده و میراث فرهنگی ما را هدف قرار دهند: در طول هزاران سال تاریخ، وحوشی آمده‌اند، شهرهای ما را تخریب کرده‌اند، بناهای یادبود ما را ویران کرده‌اند و کتابخانه‌های ما را در آتش سوزانده‌اند. آن‌ها الان کجا هستند؟ ما هنوز اینجاییم و سرافراز ایستاده‌ایم.

ظریف خطاب به ترامپ: وحوشی که در تاریخ به کشور ما حمله کردند، رفته‌اند و ما هنوز ایستاده‌ایم

اشاره ظریف به توییت‌هایی است که ترامپ بامداد امروز منتشر کرد و در آن به تهدید ایران پرداخت. وی در بخشی از این توییت‌ها، نوشته است: «در صورتی که ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند، آمریکا ۵۲ هدف در داخل ایران (به نمایندگی از ۵۲ آمریکایی که ایران سال‌ها پیش به گروگان گرفته بود) حمله خواهد کرد که برخی از آنها بسیار سطح عالی و مهم برای ایران و فرهنگ ایران است و این اهداف و خود ایران بسیار سریع و خیلی سخت مورد هدف قرار خواهند گرفت. آمریکا تهدید بیشتری نمی‌خواهد.»

اظهارات ترامپ پس از آن مطرح شد که جمهوری اسلامی ایران وعده داد ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قطعا پاسخ می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
0
1
بلاخره یه وقتی یه جوری آدم باید خودشو نشون بده دیگه⁸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
3
0
یک پاسخ کوبنده به این تهدید اعدام همزمان 52 گروگان امریکایی در ایران به انتقام خون شهید سردار سلیمانی می باشد .
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
2
1
بسمه رب الشهدا و الصدیقین
از امروز تا زمانی که زنده هستم لباس کفن بر تن میکنم رهبرم یک جان ناقابل دارم آن هم فدای تو میکنم بمیرم تکه تکه شوم اشک های سید علی را نبینم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین