کد خبر: ۶۳۰۲۰۹
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷

مقتدی صدر: باید پایگاه‌های آمریکا سریعاً بسته شود

مقتدی صدر رهبر جریان صدری عراق روز یکشنبه سفارت آمریکا در بغداد را «سفارت شر» نامید و خواستار تعطیلی فوری آن شد.
آفتاب‌‌نیوز :

صدر در صفحه شخصی اش در توئیتر از پارلمان عراق خواست تا هنگام رای گیری در مورد حضور نظامی آمریکا در این کشور، روی نکاتی از جمله «بستن سفارت شر آمریکا» در بغداد تمرکز کند.

وی افزود: در برابر نقض حاکمیت عرق از سوی آمریکا، تشدید تنش‌های منطقه‌ای و اعلام دشمنی‌اش با دین و مذهب، حداقل‌ترین کاری که می توان انجام داد، این سه مورد است؛ لغو فوری توافق امنیتی و عدم پایبندی به بندهای تحقیرآمیز آن، بستن فوری سفارت شر آمریکا در بغداد و بستن پایگاه های آمریکایی.

مقتدی صدر: باید پایگاه‌های آمریکا سریعاً بسته شود

رهبر جریان صدر با اشاره به گام‌هایی که پارلمان باید اتخاذ کند، تهدید کرد: در صورتی که پارلمان به تعهداتش عمل نکند، «ما دست به انجام اقدام بزرگتری خواهیم زد».

صدر آمادگی خود را برای اخراج سیاسی ارتش آمریکا از عراق اعلام و واشنگتن را به «اقدامی دیگر» تهدید کرد.

وی همچنین خواستار تشکیل یگان های بین المللی مقاومت ، متشکل از گروه های مقاومت در داخل و خارج عراق شده است. وی در همین راستا گروه های مقاومت در داخل و خارج از عراق را به نشستی فوری برای اعلام تشکیل این یگان ها فراخواند.

پارلمان عراق روز یکشنبه با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر موقت عراق با شرکت در نشست پارلمان این کشور برای بررسی طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق، تاکید کرد: خروج فوری نیروهای خارجی از عراق یا تدوین جدول زمانی مشخص برای اجرای این اقدام دو گزینه پیش روی ما است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و "ابومهدی المهندس" معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

نیروهای مقاومت تهدید کردند که انتقام سختی از آمریکا خواهند گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین