کد خبر: ۶۳۰۲۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹

نشریه اتریشی: بوش و اوباما از پیامدهای ترور سلیمانی واهمه داشتند

یک نشریه اتریشی ترور فرمانده سپاه قدس ایران را تصمیمی خطرناک ارزیابی کرد که اسلاف «دونالد ترامپ» از ترس پیامدهایش، آن را از دستور کار خارج کرده بودند.
آفتاب‌‌نیوز :

نشریه اشتاندارد روز یکشنبه در تحلیلی به دستور رییس جمهوری آمریکا برای ترور یکی از مقام های نظامی ایران اشاره کرد و نوشت که دونالد ترامپ گمان می کند با این کار می تواند اعتبار ایالات متحده را بالا ببرد، اما منتقدانش او را متهم می کنند که به عواقب چنین تصمیمی فکر نکرده است.

اشتاندارد توجیه آمریکایی ها برای این اقدام تروریستی را مورد تردید قرار داده و ادامه داد که این مساله با شک و تردید ناظران آگاه روبه رو می شود. اگر نشانه هایی وجود داشت مبنی بر اینکه قاسم سلیمانی قصد حمله به سربازان آمریکایی در عراق را داشت، اقدام های پیشگیرانه قابل توجیه است.

نشریه اتریشی: بوش و اوباما از پیامدهای ترور سلیمانی واهمه داشتند

با این حال «ریچارد هاس» مدیر سیاسی - محافظه کار اندیشکده 'شورای روابط خارجی' در توئیتی اذعان می کند که 'عمل عاقلانه چیز دیگری است.' زیرا اکنون «مارپیچ تهدید» تشدید می شود که ممکن است به یک جنگ ختم شود.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است که در ایران، سلیمانی حتی قبل از آخرین انتخابات، نامزد احتمالی ریاست جمهوری محسوب می شد. برای رهبر ایران، او 'شهید زنده انقلاب' بود. و گرچه ایالات متحده او را به عنوان یک تروریست، در یک دهه گذشته آنها از تلاش برای ترور او خودداری کردند.

بر این اساس سردار سلیمانی از سال ۱۹۹۸ فرمانده سپاه قدس بود و بیش از دو دهه به ماموریت های خارجی اعزام می شد.

در سال ۲۰۰۸ هنگامی که موساد اسرائیل و سیا به طور مشترک «عماد مغنیه»، رئیس عملیات بین المللی حزب الله در لبنان را کشتند، گفته می شود که سلیمانی نیز هدف بعدی بود، اما ترس از پیامدهای احتمالی -که همچنان ابعاد آن ناشناخته است- موجب شد این اقدام از دستور کار رئیس جمهوری آمریکا خارج شود.

از همین روست که دولت های «جورج دبلیو. بوش» و «باراک اوباما» با این مساله با حساسیت برخورد کرده اند.
این در حالی است که مأموریت های وی همیشه مخفی نبوده است؛ عکس هایی از سلیمانی به همراه مقام های سیاسی و نظامی ایران و عراق و دیگر گروه های مبارز از جمله با پیشمرگه های کرد در جنگ با داعش، همیشه در خدمت اهداف ارتباطی و حاوی پیام های سیاسی بود.

هیچ کس دیگری مانند سردار سلیمانی ایدئولوژی ایرانی 'محور مقاومت' را مجسم نکرد که به معنای مقاومت در برابر سیاست امپریالیستی ایالات متحده در منطقه و تلاش های وی موجب افزایش نفوذ ایران در بغداد، دمشق، بیروت و صنعا شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
0
0
این چیزا فقط خبرسازیه
اون دوتا کاریش نداشتن چون خوب داشت برنامه های آشوب منطقه رو پیش میبرد
مثل بن لادن
مثل بغدادی
دیگه باید میرفت که رفت
تمام.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین