کد خبر: ۶۳۰۳۸۳
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴

واکنش دبیرکل یونسکو به تهدید ترامپ علیه اماکن فرهنگی ایران

دبیرکل سازمان یونسکو با اشاره به تهدید رئیس جمهور آمریکا علیه اماکن فرهنگی ایران، گفت که آمریکا معاهده‌ای الزام آور را برای خودداری از آسیب رساندن به اماکن فرهنگی امضا کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از الجزیره، در پی تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه اماکن فرهنگی ایران، «اودری ازوله» دبیرکل یونسکو در دیدار با سفیر ایران در این سازمان، گفت که هم تهران و هم واشنگتن، معاهده ۱۹۷۲ را امضا کرده‌اند که هر دو کشور را از «هر اقدم عامدانه که ممکن است به طور مستقیم یا غیر مستقیم به میراث فرهنگی و منابع طبیعی، کشوری دیگر آسیب برساند» منع می‌کند.

واکنش دبیرکل یونسکو به تهدید ترامپ علیه اماکن فرهنگی ایران

به گزارش ایسنا،‌ این واکنش در پی این مطرح شده است که رییس جمهور آمریکا در توییت‌های اخیر خود ایران را تهدید کرده و نوشته است: «اگر ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکایی حمله کند، ۵۲ سایت ایران، با ارزش بالا و با اهمیت برای فرهنگ ایران - به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریکایی که سال‌ها پیش توسط ایران گروگان گرفته شدند- هدف قرار می‌گیرند».

به دنبال این اتفاق حجت‌الله ایوبی - دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران – نیز در نامه‌ای به «اودری ازوله» – دبیر کل سازمان علمی فرهنگی و آموزشی یونسکو – درخواست کرد تا علاوه بر محکوم کردن این اقدام افکار عمومی را از خطرات چنین رفتارهایی آگاه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین