کد خبر: ۶۳۰۴۰۲
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴

اعتراف ستاره پیشین آرسنال: من یک بیمار روحی هستم!

بازیکن پیشین آرسنال برای اولین بار بعد از ۲۵ سال در مورد اعتیادش به الکل، مواد مخدر و قمار صحبت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

پل مرسون اولین بار این اعتراف را ۲۵ سال پیش به مربی وقت آرسنال، جورج گراهام کرد در همان فصلی که اریک کانتونا آن ضربه معروف کونگ‌فو را به یک تماشاگر در ورزشگاه سلهرست پارک زد. حالا زمانه خیلی وقت است که عوض شده، اما این پیشکسوت آرسنال همچنان در حال مبارزه با گرفتاری‌هایی است که سال‌ها پیش به آن دچار شده است. سال ۱۹۹۵ مرسون در یک کنفرانس مطبوعاتی احساساتی در لندن از اعتیادش به الکل گفت و اینکه نیاز دارد تا سبک زندگی‌اش را تغییر دهد: «من دیگر هرگز نمی‌توانم مشروبات الکلی بخورم.» او آن زمان این حرف را زد، اما حالا در اعتراف جدیدش از اقدام به خودکشی در همین سال پیش حرف می‌زند و دلیلش را هم تلاش برای رهایی از الکل عنوان کرده، حرفی که نشان می‌دهد او همچنان گرفتار اعتیاد است.

اعتراف ستاره پیشین آرسنال: من یک بیمار روحی هستم!

داستان پل مرسون که حالا چند سالی است در نقش کارشناس تلویزیونی فوتبال و همچنین ستون‌نویس روزنامه انگلیس دیلی استار مشغول به کار است، شاید بیانگر حکایت کلیشه‌ای اما درستی باشد که می‌گوید پول و شهرت لزوماً نمی‌توانند شادی را به همراه داشته باشند.

یک سال است که پاک هستم
مرسون ۵۱ ساله داستانش را در قالب یادداشت این‌طور شروع می‌کند: «دوشنبه این هفته، من یک سال است که پاک هستم. سال گذشته درست در همین زمان من قصد خودکشی داشتم. دیگر نمی‌توانستم ادامه دهم. نمی‌توانستم راهی برای رهایی (از اعتیاد) پیدا کنم. در دستم چندین قرص داشتم. آن‌قدر نخوردم که کاری دستم بدهد، اما باز هم در دستم قرص بود. با مشروبات الکلی واقعاً خطرناک بود. حقیقت این است که فقط به خاطر بچه‌ها، همسرم و یک مقدار هم به خاطر عذاب وجدان بود که این کار را نکردم.»

من یک بیمار روحی هستم
او ماجرایش را این‌طور ادامه می‌دهد: «ترس هم شاید یک دلیل دیگر بود. از اینکه خودکشی کنم ترسیدم. وقتی به آن نقطه می‌رسی دیگر نمی‌دانی چه اتفاقی خواهد افتاد، اما حالا اعتماد به نفس و غرور دارم. دیگر نمی‌خواهم خودم را بکشم. دیگر آن افکار را در سر ندارم. دیگر آن همه فشار را روی دوشم احساس نمی‌کنم و با احساس گناه راه نمی‌روم. دیگر خودم را اذیت نمی‌کنم، مشروب نمی‌خورم و قمار بازی نمی‌کنم که بعد از خودم بپرسم چرا من دارم این کارها را می‌کنم! الان دیگر یک چیز را فهمیده‌ام. اینکه من یک بیماری روحی دارم. این را پذیرفته‌ام. قبلاً همیشه خودم را دست بالا می‌گرفتم.»

مرسون این حرف‌ها را پیش از شروع مسابقات این هفته جام‌حذفی انگلیس که از دیروز کلید خورد، بیان کرد. این هفته بازی‌های روز شنبه با یک دقیقه تأخیر آغاز شد که دلیلش به کمپین Heads Up برمی‌گشت، کمپینی که مردم را تشویق می‌کرد یک دقیقه وقت بگذارد و به وضعیت سلامت روحی و روانی خود فکر کنند. پل مرسون ستاره سابق آرسنال هم به همین بهانه در مورد وضعیت روحی روانی خود صحبت کرد.

اسطوره سقوط کرده
خودکشی مهمترین عامل مرگ افراد زیر ۴۵ سال عنوان شده است و مرسون که به عنوان کارشناس تلویزیونی شبکه اسکای اسپورت فعالیت می‌کند یک گزینه ایده‌آل برای ارائه تصویری روشن از این موضوع است. او یک اسطوره سقوط کرده است، اما حالا دوباره محبوب میلیون‌ها نفر شده چراکه خیلی‌ها هستند که با او و مشکلاتش همزادپنداری می‌کنند.

پل در دهه ۹۰ به گفته خودش بیش از ۷ میلیون پوند از اموالش را در اثر قمار از دست داد. او سال گذشته هم در یک مستند تلویزیونی وقتی در مورد اعتیادش به الکل و مواد مخدر حرف می‌زد و اینکه چه بلایی سر زندگی خود آورده است، احساساتی شد و اشک ریخت.

مهاجم سابق فوتبال انگلیس تأکید می‌کند که الکل یک پای ثابت همه مشکلات زندگی اش بوده و اینکه حالا از اینکه پاک است و مصرف الکل را به طور کامل کنار گذاشته راضی است و از زندگی لذت می‌برد. «این بهترین کاری است که در زندگی‌ام انجام داده‌ام. امسال در شروع سال جدید تا ساعت ۹:۳۰ در تختخواب بودم، بعد به یک جلسه مهم روانپزشکی رفتم و بعد از آن هم به خانه آمدم و تلویزیون دیدم و دوباره خوابیدم!»

حرف بزنید
مرسون از اهمیت صحبت کردن در مورد مشکلات روحی می‌گوید: «اگر حرف نزنی اوضاع هیچ وقت بهتر نمی‌شود. زمانی که در مورد مشکلاتت صحبت می‌کنی، مردم متوجه وضعیت تو می‌شوند و به تو کمک می‌کنند. من حالا اگر حالم خوب نباشد گوشی را برمی‌دارم و به نزدیکانم می‌گویم. قبلاً می‌نشستم داخل خانه، پرده‌ها را می‌کشیدم و منتظر می‌ماندم که تلفنم زنگ بخورد. در حالی که منتظر بودم دیگران به من زنگ بزنند و کمکم کنند، هیچ تماسی با من گرفته نمی‌شد. این بدترین نقطه است، اینکه ترس داشته باشی که دیگر بهتر نخواهی شد. باید حرف بزنی و خودت به بهتر شدن اوضاع کمک کنی.»

 

خبر ورزشی 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین