کد خبر: ۶۳۰۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

خلق و خوی سردار سلیمانی از زبان هنرمندان

هنرمندانی چون ابراهیم داروغه زاده، علی اکبر ثقفی، علی روئین تن به شجاعت و رشادت های سردار شهید قاسم سلیمانی اشاره کردند و از خلق و خوی این سردار شهید گفتند.
خلق و خوی سردار سلیمانی از زبان هنرمندان
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: سردار قاسم سلیمانی یک قهرمان ملی بود و از آنجا که برای مردمش فداکاری می‌کرد امروز می‌بینیم که در بین اقشار مختلف محبوبیت ویژه‌ای دارد. او در چند سالی که یک فرمانده نظامی بود سعی کرد به بهترین شکل به مردم کشورش خدمت کند.

داروغه‌زاده خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی نگاهی فراجناحی داشت، هیچ‌وقت وارد مناقشات جناحی نشد و خالصانه با تمام وجود در خدمت مردم و اهدافش بود.

دبیر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در پایان اظهار داشت: اگر جمله‌ای برای ایشان داشته باشم فقط می‌توانم بگویم خوشا به سعادتش که در راه آرمانی که داشت به شهادت رسید و نامش در این راه جاوید شد.

حماسه‌سازی قاسم سلیمانی را نمی‌توان کتمان کرد

علی روئین‌تن، کارگردان سینما، اظهار داشت: دیروز جمله‌ای از یک عراقی در فضای مجازی خواندم که جان من را لرزاند، جمله‌ای که در فضای مجازی نیز با بازخوردهای بسیار مواجه شد. او گفته بود هر گاه دیدید سگ‌ها و کفتارها هلهله و شادی می‌کنند بدانید یک شیر مرده است.

روئین‌تن خاطرنشان کرد: در بین مردم ایران نوعی آزادگی و حریت وجود دارد که طبیعتاً در بین هنرمندان که قشری از مردم جامعه هستند نیز وجود دارد و این آزادگی و حریت در بحران‌ها خودش را به خوبی نشان می‌دهد. وقتی محمود دولت‌آبادی به رستم بودن قاسم سلیمانی اشاره می‌کند ما باید متوجه این آزادگی باشیم و ببینیم که در بحران‌ها همه اقشار چگونه در کنار یکدیگر در مقابل دشمن می‌ایستند.

او افزود: جدا از ایدئولوژی‌ها با هرنگاهی به این موضوع بنگریم شاهد اتفاق بزرگی هستیم. وقتی آدم‌ها پای اصولشان می‌ایستند، با جان‌شان معامله می‌کنند و از جان‌شان می‌گذرند حماسه شکل می‌گیرد و حماسه اتفاق بزرگی است که نمی‌شود کتمانش کرد. قاسم سلیمانی با شهادتش باز هم حماسه‌ساز شد و با هیچ نگاهی نمی‌شود این مسأله را منکر شد.

قاسم سلیمانی می‌تواند الگوی تمام آزادی‌خواهان جهان باشد

علی‌اکبر ثقفی، تهیه‌کننده و کارگردان سینما، اظهار داشت: شهادت سردار قاسم سلیمانی همه ما را متأثر کرد. او در تاریخ معاصر ما شخصیت نمونه‌ای است که در همه ابعاد الگو بود. همه او را به عنوان یک سردار نظامی می‌شناسند و تصور بر این است که او تنها در این زمینه یک الگوی بزرگ به حساب می‌آید.

ثقفی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز درباره شهید قاسم سلیمانی می‌شنویم نشان از این است که او اسطوره اخلاق بود، امروز می‌شنویم که خیلی‌ها دوست داشتند سرباز او باشند و این ضایعه و اتفاق که ما چنین شخصیتی را از دست داده‌ایم بسیار دردناک است اما راه سردار سلیمانی قطعاً ادامه‌دار خواهد بود.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: قطره قطره خون چنین شخصیت بزرگی یک سردار سلیمانی می‌شود و او جدا از یک قهرمان ملی، یک پهلوان بود که شخصیت و روح بزرگش در دنیا می‌تواند الگوی تمام آزادی‌خواهان باشد تا راه او را ادامه دهند.

او گفته‌های خود را با شعری از سعدی به پایان رساند: صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را/ تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین