کد خبر: ۶۳۰۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

اعزام ناو جنگی روسیه به سوریه

روزنامه مصری الیوم روز سه شنبه از اعزام ناو جنگی مارشال اوستینوف روسیه به سواحل سوریه در دریای مدیترانه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

این روزنامه با اعلام این خبر مدعی شد که این تصمیم مسکو پس از نگرانی از افزایش درگیری های احتمالی در منطقه بین آمریکا و ایران در پی ترور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس توسط نیروی هوایی آمریکا اتخاذ شد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

اعزام ناو جنگی روسیه به سوریه

روزنامه الیوم ادامه داد: ناو جنگی روسیه از تنگه بسفور و داردانل عبور کرد و وارد آب های مدیترانه شد و در مسیر سوریه در حال حرکت است.

به نوشته این روزنامه اعزام این ناو جنگی بدون برنامه ریزی قبلی است.

مارشال اوستینوف که قدرت شلیک موشک های بزرگ و سنگین را دارد به مجموعه ناوگان جنگی روسیه در شرق مدیترانه اضافه می شود و همراه با زیردریایی های این کشور در بندر طرطوس و پایگاه حمیمیم در غرب سوریه، وضعیت هوایی و دریایی را زیر نظر می گیرد.

روسیه دارای یک پایگاه دریایی در بندر طرطوس سوریه است و پایگاه حمیمیم نیز در 5 سال گذشته به خاطر فعالیت های تروریست های مورد حمایت غرب و امریکا در سوریه ایجاد شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین