کد خبر: ۶۳۰۵۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
اقدام تروریستی آمریکا در تناقض آشکار با تمامی قوانین بین المللی است

نامه ایران به سازمان‌های بین‌المللی در پی ترور شهید سلیمانی

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی در وین از ارسال نامه‌ای به مدیران کل سازمان‌های بین المللی و سفرای مقیم درباره اقدام تروریستی آمریکا و اینکه این اقدام در تناقض آشکار با تمامی قوانین، هنجارها، و استانداردهای شناخته شده و تثبیت شده بین المللی از جمله اصول منشور ملل متحد انجام شده است خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

در این نامه با اشاره به اینکه ترور شهید سپهبد سلیمانی به همراه تعدادی از یارانش، از جمله یک فرمانده نظامی بلندپایه عراقی یک جنایت سبوعانه و نمونه بارز تروریسم دولتی است که فرمان آن از سوی رئیس جمهور آمریکا صادر شده، تصریح شده است که این اقدام تروریستی در تناقض آشکار با تمامی قوانین، هنجارها، و استانداردهای شناخته شده و تثبیت شده بین المللی از جمله اصول منشور ملل متحد انجام شد.

در نامه مذکور همچنین آمده است: ترور سردار سلیمانی، قهرمان بزرگ ملی و پرچمدار مبارزه با گروه های تروریستی در منطقه، که مشارکت موثری در مبارزه و غلبه بر گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه داشت، سند آشکار دیگری از ادعای پوچ و بیهوده آمریکا در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و خشم متعصبانه آن علیه ملت ایران و بی اعتنایی به صلح و ثبات در منطقه می باشد.

نامه ایران به سازمان‌های بین‌المللی درپی ترور شهید سلیمانی

بر اساس این نامه، طی ده سال گذشته و مطابق با سیاست ملی ایران و نیز تعهدات بین المللی آن در مبارزه با تروریسم، شهید سپهبد سلیمانی نقش حیاتی در محافظت از مردم و کمک به برخی دولت های منطقه، بر اساس درخواست آنها، در شکست گروه های تروریستی که از سوی شورای امنیت نیز به عنوان گروه تروریستی معرفی شده اند، داشت. این واقعیت، مورد تقدیر فراوان و اعتراف مقامات ارشد کشورهای مذکور نیز قرار گرفته است.

در نامه سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین با اشاره به اینکه شهید سپهبد سلیمانی در زمان ترور، همانگونه که توسط نخست وزیر عراق در جلسه پارلمان ملی این کشور در 5 ژانویه مطرح گردید، به طور رسمی از سوی دولت عراق برای بحث بر روی برخی موضوعات منطقه ای دعوت شده بود، آمده است: ایالات متحده این جنایت شنیع را در نقض آشکار حاکمیت یک دولت مستقل دیگر انجام داد و با این حمله هوایی که منجر به ترور فرمانده ارشد ایرانی شد، یکبار دیگر ماهیت کینه توزانه خود را به بدترین شکل ممکن به جهان نشان داد. چنین چیزی حاکی از خوی درنده ایالات متحده است که خود را مستحق و در مقام کشتن دیگران می بیند.

در این نامه، ضمن هشدار در این خصوص که اقدام آمریکا در شهادت سردار سلیمانی به شدت تحریک کننده و با هدف تشدید تنش ها در منطقه می باشد، تاکید شده است که رژیم ایالات متحده بایستی پاسخگو بوده و تمام مسئولیت ناشی از پیامدهای این اقدام تروریستی را بپذیرد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: جمهوری اسلامی خاطرنشان ساخته است که قرار دادن یک بخش از نیروهای نظامی یک دولت به عنوان یک سازمان به اصطلاح تروریستی خارجی، نقض منشور ملل متحد و اصول به رسمیت شناخته آن از جمله اصل حاکمیت برابر دولت ها می باشد و نمی تواند به عنوان یک نقاب برای تهدید یا بکارگیری زور علیه آنها از جمله در سرزمین یک کشور دیگر واقع شود.

در ادامه این نامه، همچنین با اشاره به اینکه سیاست فریبکارانه ایالات متحده آمریکا در تضاد با تعهدات بین المللی اش در مبارزه با تروریسم از جمله ذیل قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل می باشد و این سیاست ریاکارانه به طرز خطرناکی تلاش های بین المللی و منطقه ای برای مبارزه با تروریسم را به خطر می اندازد، آمده است: ایالات متحده به طور مضحکی در حال جنگیدن با آنهایی است که در حال مبارزه با تروریسم می باشند.

در بخش پایانی این نامه نیز ضمن رد قاطعانه ادعاهای بی اساس مقامات ایالات متحده آمریکا برای توجیه اقدام آشکار تروریسم دولتی در ترور سپهبد سلیمانی و محکومیت قوی آن، اعلام شده است که ایران حق خود را ذیل حقوق بین الملل برای اتخاذ تدابیر ضروری جهت دفاع مشروع اعمال خواهد نمود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین