کد خبر: ۶۳۰۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
دفاع دوباره پمپئو از تصمیم ترامپ برای به شهادت رساندن سردار سلیمانی

اعتراف پمپئو درباره ترور سردار سلیمانی

وزیر خارجه آمریکا ترور سردار سلیمانی را بخشی از فشار حداکثری علیه مردم ایران دانست و گفت من روی این پروژه کار کرده‌ام و مطمئن هستم مغایرتی با مقررات ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی به دفاع از اقدام تروریستی این کشور در به شهادت رساندن سردار سلیمانی پرداخت.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی با ادعای یک حمله قریب‌‎‌الوقوع دفاع کرد و گفت: این تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این باره «کاملا قانونی بوده است»، از ارائه هرگونه مدرکی سر باز زد.

اعتراف پمپئو درباره ترور سردار سلیمانی

پمپئو ادامه داد: هر بار که رئیس جمهور تصمیمی به این بزرگی می‌گیرد، اطلاعات متعددی به او ارائه می‌شود.

او گفت که مقامات ارشد آمریکا، این تهدیدها را با جزئیات گسترده به اطلاع رئیس جمهور رسانده بودند.

پمپئو گفت: این تصمیمی درست بود. ما آن را درست انجام دادیم. وزارت دفاع بسیار خوب عمل کرد و رئیس جمهور زمینه‌ای کاملا قانونی و مناسب داشت و تصمیمش کاملا با راهبرد ما برای مقابله گسترده‌تر با فعالیت شرورانه ایران، به خوبی تطابق داشت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اظهار کرد: رئیس جمهور[ترامپ] همیشه به وضوح گفته است که با نظارت ما، ایران هیچ گاه به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت. وقتی که ما روی کار آمدیم، ایران به واسطه توافق هسته‌ای در مسیری قرار داشت که فرصت داشتن تسلیحات هسته‌ای را به آن‌ها می‌داد. ما اجازه این کار را نخواهیم داد.

پمپئو همچنین در پاسخ به خبرنگاران که از او درباره امکان مرتکب شدن آمریکا به یک جنایت جنگی در پی تهدیدهای ترامپ علیه اماکن فرهنگی سوال می‌پرسیدند، گفت که آمریکا همواره بر اساس قوانین بین‌المللی عمل خواهد کرد.

او علاوه بر این از کارزار «فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران دفاع کرده و گفت که این راهبرد آمریکا، بخش‌های دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادعایی، این موضوع را که سردار شهید سلیمانی «برای یک ماموریت دیپلماتیک صلح» به عراق رفته بود را با گفتن این که این موضوع «اساسا کذب بوده است» رد کرد.

آمریکا در اقدامی تروریستی در تاریخ ۱۳ دی ماه، طی حمله‌ای پهپادی به خودروی سردار قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد، او را به شهادت رساند.

در پی این جنایت تازه آمریکا و وعده انتقام سخت شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، تنش میان تهران و واشنگتن و در منطقه بیش از پیش افزایش یافته است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه سی.ان.ان درباره این اقدام آمریکا گفت: این یک اقدام خصومت‌آمیز علیه ایران و به مثابه یک حمله نظامی [تسلیحاتی] علیه ایران است و ما به گونه‌ای متناسب پاسخ خواهیم داد نه غیر متناسب. ما پاسخی قانونمند خواهیم داد، ما مانند رئیس جمهور ترامپ، بی‌قانون نیستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به جمعیت انبوه وداع‌کنندگان با پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی و هم‌رزمان او در تهران و شهرهای دیگر، گفت: رئیس جمهور ترامپ، پس از تماشای جمعیت دیروز، باید از تهدید کردن این ملت دست بکشد که بیش از پیش از تهدیدهایش به خشم خواهند آمد؛ تهدیدهای او ما را نخواهد ترساند.

او با اشاره به تهدیدهای اخیر ترامپ علیه اماکن فرهنگی ایران، گفت که این اظهارات نشان داد که ترامپ «هیچ احترامی برای قوانین بین‌المللی قائل نیست و آماده مرتکب شدن جنایت‌های جنگی است؛ حمله به اماکن فرهنگی، یک جنایت جنگی است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین