کد خبر: ۶۳۰۵۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
آمریکایی‌ها با ترور سردار سلیمانی یک اشتباه راهبردی بزرگ مرتکب شدند

روحانی در گفت‌وگو با مکرون: مسئولیت عواقب ترور سپهبد سلیمانی بر عهده آمریکا است/ مکرون: بسیار نگران هستیم

رئیس جمهور ایران تاکید کرد: مسئولیت عواقب ترور سپهبد سلیمانی و پیامدهای آن بر عهده دولت آمریکا است.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور شامگاه امروز در تماس تلفنی «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با وی، با بیان اینکه امروز ملت ایران به خاطر جنایت آمریکا در غمی بزرگ قرار دارد، گفت: آمریکایی‌ها با ترور سپهبد سلیمانی یک اشتباه راهبردی بزرگ مرتکب شدند.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد تا همه کشورهایی که خواهان صلح و امنیت پایدار در جهان هستند در برابر این جنایت و اقدام تروریستی مواضع قاطعی اتخاذ کنند.

روحانی در گفت‌وگو با مکرون: مسئولیت عواقب ترور سپهبد سلیمانی بر عهده آمریکا است

روحانی با بیان اینکه اهداف آمریکا از این اقدام تروریستی بی تردید محقق نشده و نتیجه‌ای معکوس برای آنها خواهد داشت، افزود: بعد از این جنایت شاهد اتحاد و همبستگی ملت ایران بیش از هر زمان دیگر بودیم و همچنین ملت ایران و عراق بیش از پیش به هم نزدیک شده‌اند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه که شهید سپهبد سلیمانی به دعوت دولت عراق و برای ملاقات با نخست وزیر این کشور به بغداد سفر کرده بود، گفت: این اقدام آمریکا نقض حاکمیت عراق، اهانت به دولت و ملت این کشور و جنایتی بزرگ و نابخشودنی علیه ملت ایران بوده است.

روحانی با اشاره به مطالبه مردم ایران برای پاسخ به آمریکا، خاطرنشان کرد: مسئولیت عواقب این ترور و پیامدهای آن بر عهده دولت آمریکا است.

رئیس جمهور با اشاره به تأسف و تأثر آزادی خواهان و مسلمانان جهان در شهادت سپهبد سلیمانی و تظاهرات عظیم آنان در بسیاری از کشورها و حتی برخی شهرهای اروپایی، افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند که امروز امنیت و منافع آنها در سرتاسر منطقه با شرایط خطرناکی مواجه است و نمی توانند از عواقب این جنایت بزرگ مصون بمانند.

روحانی با تاکید بر اینکه امنیت منطقه راهبرد اصلی ایران است، گفت: هدف سردار سلیمانی برقراری امنیت و ثبات پایدار در منطقه بود و او قهرمان مبارزه با تروریسم به شمار می رود.

رئیس جمهور با اشاره به تصمیم‌ مهم پارلمان عراق در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا، گفت: معتقدیم امنیت منطقه تنها توسط کشورهای منطقه تامین می شود؛ هیچ کس از تنش در منطقه سودی نمی برد و بی ثباتی در این منطقه می‌تواند برای کل جهان خطرناک باشد.

روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال جنگ و ناامنی در منطقه نیست، اما نسبت به دفاع از حقوق و حاکمیت خود تردید نمی کند.

رئیس جمهور با تاکید بر مقاومت ملت ایران در 20 ماه گذشته، تصریح کرد: در این مدت ایران به تعهدات خود پای بند بوده و آنچه در 5 گام اخیر برداشته شده در چارچوب برجام بوده است؛ این در حالی است که طرف مقابل به تعهداتش عمل نکرده و این باعث عدم توازن در برجام شده است. هر زمانی که طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل کنند، گام های برداشته شده از سوی ایران قابل بازگشت خواهد بود.

امانوئل مکرون نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه درک میکنم در چه شرایط تلخ و غم‌انگیزی با شما گفتگو می‌کنم، گفت: همه ما بسیار نگران صلح و ثبات در منطقه هستیم و اتفاقاتی که صورت گرفته می تواند باعث افزایش تنش و تشنج غیر قابل جبران شود.

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به تعهد همیشگی آن کشور برای برقراری صلح و ثبات، از حوادث اخیر ابراز تاسف نموده و آمادگی خود را برای کمک به کاهش تنش‌ها اعلام کرد.

مکرون با اشاره به اهمیت برجام، گفت: فرانسه به تلاش های خود برای حفظ این توافق مهم بین المللی ادامه خواهد داد و از ایران نیز انتظار دارد که در همین جهت حرکت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
Shahr
|
Sweden
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
0
1
ترافیک موشک باید از ماهواره پنهان قبل از اینکه راه اندازی می شود ... برای اطمینان از خسارت بسیار قوی. ..و موشک رو از ماهواره های امریکایی مخفی کن تا هدف موشک رو ندونی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین