کد خبر: ۶۳۰۷۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
عراق گفته "هرگونه نقض حاکمیت و تجاوز به خاکش را نمی‌پذیرد"

بغداد: ایران قبل از حمله به نیروهای آمریکایی، ما را مطلع کرد

سخنگوی نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران حین حمله و یا دقایقی قبل از آن در پیامی شفاهی این مساله را به ما اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالکریم خلف، سخنگوی نخست وزیر عراق در بیانیه ای در رابطه با عملیات انتقام جویانه ایران علیه پایگاه‌های آمریکا در عراق اعلام کرد: کمی بعد از نیمه شب گذشته پیامی شفاهی رسمی از سوی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی آغاز شده است و یا کمی بعد آغاز خواهد شد دریافت کردیم. ایران بدون اینکه پایگاه‌های مورد هدف را به طور دقیق بگوید اعلام کرد که حملات آن‌ها تنها مکان‌های حضور نیروهای ارتش آمریکا در عراق را هدف قرار خواهند داد.

در این بیانیه آمده است: دقیقا در همان زمان و درحالی که موشک ها بر روی نیروهای آمریکایی در پایگاه عین الاسد در الانبار و حریر در اربیل و دیگر مکان ها فرود می آمد، آمریکایی ها با تماس گرفتند و ما نیز به محض دریافت خبر به نیروهای نظامی عراقی اعلام کردیم که اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

بغداد: ایران قبل از حمله به نیروهای آمریکایی، ما را مطلع کرد

در این بیانیه با اشاره به اینکه تا به این لحظه اطلاعاتی در رابطه با تلفات انسانی؛ چه عراقی و چه نیروهای ائتلاف بین المللی دریافت نکردیم، آمده است: نخست وزیر عراق از زمان حمله تا به این لحظه درحال پیگیری این مساله است و تماس های داخلی و خارجی به منظور جلوگیری از وقوع جنگ گسترده داشته است.

در این بیانیه همچنین آمده است که عراق هرگونه نقض حاکمیت و تجاوز به خاکش را نمی پذیرد و خواستار عدم تشدید تنش و خویشتنداری است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که بامداد امروز(چهارشنبه) رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

یک منبع آگاه در اطلاعات سپاه اعلام کرد که دست‌کم هشتاد نظامی آمریکایی در حمله بامداد چهارشنبه کشته شده اند. در این حمله همچنین تعدادی هواپیمای بدون سرنشین و بالگرد و تجهیزات فراوان نظامی آسیب‌های جدی دیده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
0
2
وشماهم اونا رو مطلع کردین ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین