کد خبر: ۶۳۰۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

سوریه: ایران حق دارد از خود در برابر تجاوزهای آمریکا دفاع کند

وزارت خارجه سوریه روز چهارشنبه ضمن اعلام همبستگی کامل با ایران، تاکید کرد که تهران حق دفاع از خود در برابر تهدیدها و تجاوزهای آمریکا را دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: سوریه همبستگی کامل خود را با مردم دوست ایران اعلام و تاکید می کند ایران حق دارد در برابر تهدیدها و تجاوزرهای آمریکا از خود دفاع کند.

وی تصریح کرد: آمریکا باید یاد بگیرد که از تحقیر و به زانو درآوردن دیگران و تلاش برای تحمیل سیطره و همینه اش بر آنها دست بردارد.

سوریه: ایران حق دارد از خود در برابر تجاوزهای آمریکا دفاع کند

این مقام سوری گفت: سوریه آمریکا را مسئول همه پیامدهای ناشی از سیاست ها و اقدامات متکبرانه و زورگویانه می داند.

وی تاکید کرد: جمهوری سوریه تاکید می کند که این حق کشورهای آزاد است که به تجاوزها علیه خودبا روش هایی که مناسب می دانند، پاسخ دهند و نظام آمریکا اولین وآخرین مسئول فتنه آفرینی، تنش ها و درگیری ها در منطقه است.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت «دونالد ترامپ» که منجر به شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون جانشین الحشد الشعبی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز از شلیک ده ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

به دنبال این اقدام ایران که مطابق با اصل ۵۱ منشور سازمان ملل متحد صورت گرفته است، امریکا در روزهای اخیر اقدام به خارج کردن نیروهای خود از پایگاه های مختلف در منطقه کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین