کد خبر: ۶۳۰۸۲۶
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

نگرانی چین و ژاپن از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

وزرای سیاست اقتصادی و مالی ژاپن و همتای چینی وی ضمن اظهار نگرانی در مورد افزایش تنش ها در خاورمیانه، بر اهمیت ثبات منطقه ای در پی حملات موشکی ایران علیه نیروهای آمریکایی در عراق تاکید کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

«یاسوتوشی نیشیمورا» وزیر اقتصادی ژاپن و «خه لیفنگ» همتای چینی وی روز پنجشنبه در پکن به بررسی خطرات اقتصادی تنش میان ایران و آمریکا پرداختند.

به گزارش خبرگزاری کیودو، نیشیمورا در این ارتباط به خبرنگاران گفت: نوسانات سریع در بازارهای مالی یا حرکات سوداگرانه بیش از حد که با اصول اقتصاد کلان مغایر است یکی از نتایج تنش ها در خاورمیانه است.

نگرانی چین و ژاپن از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

وی گفت: از آنجا که افزایش ارزش ین ژاپن و افزایش قیمت نفت می تواند تاثیر منفی بر اقتصاد ژاپن بگذارد ما می خواهیم بر این موضوع توجه جدی داشته باشیم.

کیودو می گوید سخنان نیشیمورا در میان افزایش ترس از جنگ همه جانبه پس از حمله موشکی ایران به پایگاه های آمریکا در عراق در اوایل روز چهارشنبه به تلافی ترور اخیر سردار سلیمانی توسط ارتش ایالات متحده است.

دو طرف همچنین در این نشست در مورد سیاست های اقتصادی کلان دو کشور، تلاش های متقابل در جهت توسعه اقتصاد جهان و چگونگی مقابله با موضوعات مشترک از جمله کاهش نرخ زاد و ولد و پیری جمعیت تبادل نظر کردند.

نیشیمورا و «خه» با پذیرش خطراتی مانند رکود اقتصاد جهانی، توافق کردند میزبان گفت و گوهای مکرر باشند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه در انتقام از ترور سردار سلیمانی در عملیاتی موفق به نام «عملیات شهید سلیمانی» ده‌ها فروند موشک زمین به زمین به پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین‌الاسد» واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین