کد خبر: ۶۳۰۸۶
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۷

اقتصاددانان به احمدی‌نژاد چه می‌گویند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر سعید شیرکوند درباره جلسه نشست استادن اقتصاد با رئیس جمهوری گفت: تعدادی از استادان چگونگی اجرای برنامه فردا را پیگیری می‌کنند اما تا کنون اطلاع دقیقی از نحوه برگزاری این برنامه به ما اعلام نشده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب افزود: قرار است نشست اقتصاددانان با رئیس جمهوری ساعت 16 روز پنجشنبه در نهاد ریاست جمهوری برگزار شود پیش از این برنامه نیز استادان اقتصاد جلسه‌ای برای هماهنگی خواهند داشت. 

شیرکوند برگزاری چنین نشست‌هایی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ما اهل بحث و گفت‌وگو هستیم اما باید برنامه فردا برگزار شود و ببینیم که کیفیت و نحوه این نشست چگونه است با این حال تصور نمی‌کنم که در برنامه فردا تنها رئیس جمهور سخن بگوید و مدعوین شنونده باشند. احتمالا فرصتی داده خواهد شد تا استادان نویسنده نامه نیز به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند. 

معاون وزیر اقتصاد و بازرگانی دولت خاتمی درباره دغدغه و اهداف 57 استاد اقتصاد از نوشتن نامه به رئیس جمهور گفت: دغدغه اصلی این استادان سمت‌گیری‌های نگران کننده اقتصادی دولت نهم است. 

وی افزود: معمولا استادان اقتصاد  نامه‌ای‌ را امضا نمی‌کنند اما مسأله و حرکت اقتصادی دولت آنچنان جدی و نگران‌کننده بود که 57 اقتصاددان ایران حاضر به بیان دغدغه‌های خود در این نامه شدند. 

شیرکوند در پاسخ به این سؤال که برخی حرکت اقتصاددانان در نوشتن نامه به رئیس جمهور را سیاسی می‌دانند تصریح کرد: نمی‌دانم منظور این آقایان از حرکت سیاسی چیست. اگر منظور آنان این است که این نامه به اقتصاد سیاسی پرداخته است باید گفت که بله این موضوع درست است چرا که نمی‌توان شرایط فعلی اقتصاد ایران را جدا از مسائل سیاسی دانست و اصولا نمی‌توان اقتصاد را جدا از سیاست شناخت. اما اگر منظور این افراد آن باشد که استادان اقتصاد به شکل سازمان یافته و با وابستگی به جریان خاص سیاسی به رئیس جمهوری نامه نوشتند و مشکلات اقتصادی را با این هدف بیان کردند! پاسخ این است که این موضوع صحت ندارد و تنها برای تخریب چهره‌های علمی که وظیفه خود دانستند مشکلات را دلسوزانه مطرح کنند بیان می‌شود. 

وی تأکید کرد: از میان همه استادانی که این نامه را امضا کرده‌اند تنها 10 نفر در دولت‌های گذشته مسئولیت داشتند و سایرین تنها استاد دانشگاه بودند. به هر حال اگر اقتصاددانان حاضر بودند که برای اهداف سیاسی نامه‌ای را امضا کنند اکنون استادان اقتصاد موافق دولت هم باید در واکنش به این حرکت، نامه دیگری را تنظیم و به امضا می‌رساندند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین