کد خبر: ۶۳۰۹۰۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲

سناتور آمریکایی: موشک‌های ایران شدید ما را هدف قرار داد

یک سناتور دموکرات آمریکایی با انتقاد از ادعاهای جمهوری‌خواهان گفت قصد ایران از حمله موشکی، کشتن سربازهای آمریکایی بود و ضربه سختی به نیروهای آمریکایی وارد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

«کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی روز پنجشنبه با انتقاد از ادعاهای جمهوری‌خواهان، در توئیتی نوشت موشک‌های ایران به قصد کشتن سربازان آمریکایی شلیک شدند.

مورفی در توییتر نوشت: «پیروزی‌ای که جمهوری‌خواهان مدعی شده‌اند این است که ترامپ توانسته ایران را متقاعد کند حمله به آمریکا را متوقف کند».

سناتور آمریکایی: موشک‌های ایران شدید ما را هدف قرار داد

وی در ادامه نوشت: «[این ادعا] دو ایراد دارد: ۱) این حرف حقیقت ندارد. آن‌ها دیشب ما را سخت هدف قرار دادند و وزارت دفاع اعلام کرده که هدف آن‌ها کشتن ما بود. ۲) زمانی که اوباما [از کاخ سفید] رفت، ایرانی‌ها به سمت ما شلیک نمی‌کردند».

وی در انتقاد از دستور دولت آمریکا برای ترور سردار «قاسم سلیمانی» و کافی نبودن توجیهات ارائه شده برای آن در توئیت دیگری نوشت: «جهت صدور فرمان حمله علیه یک کشور دیگر بدون دریافت اجازه کنگره، در خطر بودن پرسنل آمریکایی باید "محرز" باشد. هیچ شواهدی از این‌که تهدید محرز بوده وجود ندارد. هیچ شواهدی درخصوص هدف به‌خصوصی وجود ندارد. هیچ شواهدی وجود ندارد که حمله قطعی بوده است».

مورفی ادامه داد: «صرف "برنامه ریزی" برای حمله علیه آمریکا نیز برای رفتن به کنگره کافی نیست. تعجبی ندارد که یک ژنرال ایرانی برای اقدام نظامی "برنامه ریزی" کند. ما در میانه یک چرخه تنش‌زا از تحریکات بین آمریکا و ایران قرار داریم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین