کد خبر: ۶۳۱۲۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳

جمعی از مردم شهرهای رشت و لاهیجان تجمع کردند

جمعی از مردم شهرهای لاهیجان و رشت به یاد جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و در اعتراض به نحوه اعلام و عدم اطلاع رسانی به موقع در زمینه علت سقوط که منجر به کشته شدن 168 نفر از مسافران و خدمه این پرواز شد ، تجمع کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

در شهر رشت مردم از حوالی ساعت 20 امشب در خیابان های گلسار و نیز میدان شهرداری این شهر دست به تجمع زدند و در میدان شهدا با روشن کردن شمع به یاد جانباختگان این حادثه یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

در خیابان گلسارهم جمعی در طول این خیابان ضمن طی مسیر با شعارهای "عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، ایرانی با غیرت صاحب عزاست امروز "با خانواده جانباختگان این حادثه همدردی کرده و اعتراض خود را از تاخیر در اعلام علت حادثه اعلام کردند.

جمعی از مردم شهرهای رشت و لاهیجان تجمع کردند

این جمعیت پس از ساعتی راهپیمایی با حضور نیروی انتظامی پراکنده شدند ، تجمع درلاهیجان هم در آرامش برگزار شد و خاتمه یافت.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان هم در این زمینه گفت : این تجمعات با حضور نیروی انتظامی و در آرامش برگزار شد و مشکل خاصی نداشتیم .

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران جان باختند. صبح امروز ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

در ادامه رییس جمهوری ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
0
0
فقط همین ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
0
0
هیچ شهری جایگاه تجمع ندارد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین