کد خبر: ۶۳۱۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۱
مرتضی نبوی:

سازمان مدیریت ارثیه ناکارآمد دولت!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرتضی نبوی، مسوول واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی عملکرد موفقی در امر برنامه و بودجه‌ریزی و نظام اداری كشور نداشت. 

 وی روز پنجشنبه در همایش شورای مركزی و دبیران جامعه مهندسین كشور افزود: این سازمان با توجه به ماموریت‌هایی كه برای آن تعریف شده بود كارآیی لازم را نداشت. 

نبوی گفت: این بودجه و نظام اداری برای ما به ارث رسیده بود و هر سال با یك نرخ رشد، تورم افزایش یافته و مبالغ هنگفتی در بودجه دیده می‌شد و با رشد ‪۲۰ ‬تا ۳۰‬ درصد در كشور هزینه می‌شد. 

او ادامه داد: از زمانی كه برنامه‌های پنج ساله تدوین و شروع شد این بودجه‌های سالانه كه باید حداقل یك پنجم برنامه‌های سالانه را تامین كند اصولا بی‌توجه به این برنامه‌ها تعیین، توزیع و هزینه می‌شد و منطقی هم برای اجرای برنامه نداشت. 

وی گفت: بعد از تدوین سند توسعه ‪۲۰‬ساله باز هم هیچ ارتباط منطقی میان بودجه‌های یك ساله با برنامه پنج ساله و در درازمدت سند توسعه‪ ۲۰‬ساله وجود نداشت. 

او با بیان اینكه این سازمان سیستم كارشناسی عظیمی دارد افزود: درعین حال مدیرانی هم كه در این سازمان بودند حتی اگر توان كارشناسی و تخصص لازم را نداشتند به نوعی بر آن حاكم بودند. 

نبوی افزود: از سویی روابط غیرمنطقی هم میان آنان و برخی سازمان‌ها برقرار می‌شد و اهداف این دستگاه‌ها را تامین می‌كردند اما آنان كه این روابط را نداشتند نمی‌توانستند به اهداف دست یابند. 

وی گفت: بهره‌وری پایین، سیكل درازمدت در اجرای پروژه‌ها، نظام اداری كند و كارآیی پایین اداری و نارضایتی مردم هم از جمله دلایل این تحول بود. 

نبوی افزود: نیاز به این «تحول» از همان ابتدای انقلاب احساس می‌شد و بالاخره در این مقطع با وجود دكتر احمدی‌نژاد كه قدرت تحول و تصمیمهای شجاعانه را دارد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی متحول شد. 

نبوی افزود: با این اقدام سیاست مهم اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی در بحث واگذاری امور به بخش خصوصی محقق، بوروكراسی اداری كاهش یافته و تحولی اساسی در نظام اداری ایجاد می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین