کد خبر: ۶۳۱۳۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

نخستین اظهارات همسر خلبان هواپیمای اوکراینی+عکس

همسر خلبان هواپیمای سقوط‌کرده اوکراینی می‌گوید از همسرش تقاضا کرده بوده در گرماگرم نگرانی‌های ناشی از جنگ به ایران پرواز نکند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس فارسی ایندیپندنت نوشت: کاترینا گاپوننکو گفته است شوهرش، وُلودمیر، فکر کرده بوده پرواز دوسره‌اش از تهران به کیِف، به خاطر تنش‌های حاکم بر منطقه - که به دنبال ترور سردار سلیمانی به دست آمریکا بالاگرفته بود - لغو خواهد شد. اما از آنجا که پرواز به تهران همچنان در برنامه شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین باقی ماند، ولودمیر، پدر دو کودک، به همسرش گفته ناگزیر از انجام آن است.

نخستین اظهارات همسر خلبان هواپیمای اوکراینی

خلبان پرواز ۷۵۲ تهران - کی‌یف به همراه دو فرزندش

کاترینا به شبکه خبری «اسکای نیوز» گفت: «به او گفتم پرواز نکن! این کار را نکن! اما او گفت نمی‌توانم حرفم را عوض کنم. اگر من نروم، کس دیگری نیست. اگر پرواز در برنامه باشد، باید پرواز کنم. از او خواستم بماند.»

خلبان هواپیمای اوکراینی با سابقه ۱۱ هزار ساعت پرواز، روز هفتم ژانویه هواپیمای بوئینک ۷۳۷ را در تهران به زمین نشاند. قرار بود هواپیما روز بعد، ۸ ژانویه تهران را به مقصد کیف ترک کند که دو دقیقه پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی سقوط کرد.

در این سانحه کلیه کادر پرواز هواپیما و ۱۷۶ مسافر که عمدتا شهروندان ایرانی، کانادایی و اوکراینی بودند، در دم جان باختند.

خانم گاپوننکو گفته نمی‌داند به چه دلیل مقامات اوکراینی در شرایطی که اوضاع امنیتی متشنج بوده، به هواپیما اجازه پرواز به تهران را داده بوده‌اند.

او گفت: «این پرواز اوایل دسامبر برنامه‌ریزی شده بود که در آن موقع هیچ‌گونه نگرانی در مورد ایمنی تهران وجود نداشت. اما درست پیش از پرواز، خصومت‌ها آغاز شد. ما از وضعیت آمریکا خبر داشتیم، از وضعیت عراق خبر داشتیم، می‌دانستیم امنیت وجود ندارد و باور نمی‌کردیم پرواز (به تهران) لغو نشده باشد. این اولین سوال است. من کاری ندارم چه کسی مقصر است. می‌خواهم بدانم چرا آنها (مقامات مسئول) اجازه دادند پرواز طبق برنامه پیش برود.»

خانم گاپوننکو گفت که این فاجعه برای دو دختر ۱۱ و ۶ ساله او به مراتب دشوارتر بوده است.

او گفت: «آنها نمی‌فهمند چرا چنین حادثه‌ای روی داده است. نمی‌فهمند آینده چطور خواهد بود. آنها منتظر پدرشان هستند؛ امیدوارند برگردد.»

نخستین اظهارات همسر خلبان هواپیمای اوکراینی

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین