کد خبر: ۶۳۱۴۸۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

توئیت امیر قطر بعد از سفر به تهران

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر که دیروز (یکشنبه )‌به تهران سفر کرده بود ، در توئیتی با اشاره به دیدارهای خود نوشت ؛ با برادران خود درباره کاهش تنش ها از سوی همه طرف ها رایزنی و تاکید کردم که تنها راه کاهش تنش ها گفت و گو است .
توئیت امیر قطر بعد از سفر به تهران
آفتاب‌‌نیوز :

امیر قطر در فیلمی که منتشر کرد با بیان اینکه "سفر من به ایران در شرایط بسیار حساس منطقه انجام گرفت" ، افزود: با برادران و جناب رئیس جمهوری ایران اتفاق نظر داریم که تنها راه حل بحران ها در منطقه کاهش شدت مواضع از سوی همه طرف ها و نیز گفتگو است.

وی افزود : امروز در جریان گفتگو با رئیس جمهوری ایران بر اهمیت کاهش شدت مواضع از سوی همه طرف ها و گفتگو تاکید کردم، زیرا این تنها راه کاهش تنش ها است.

همزمان روزنامه "الشرق" قطر هم در تحلیل سفر امیر این کشور به تهران نوشت: شیخ تمیم بن حمد آل ثانی صبح روز گذشته در چارچوب یک سفر رسمی به کشور برادر جمهوری اسلامی ایران، عازم تهران شد و در جریان آن با رهبر جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهوری و برخی دیگر از مسئولان عالی رتبه این کشور در خصوص روابط دو جانبه و راههای توسعه و تحکیم آن و نیز آن دسته از تحولات منطقه ای و بین المللی که برای هر دو طرف حائز اهمیت است،، گفتگو کرد.

این روزنامه در سرمقاله خود با عنوان "قطر و ایران" نوشت: شیخ تمیم بن حمد آل ثانی سفر مهمی به جمهوری اسلامی ایران داشت؛ بی تردید دیدارهایی که در جریان این سفر صورت گرفت و نتایج حاصل از آن ، بازتاب بسیار مثبتی چه در سطح روابط دو جانبه و چه در خصوص امنیت و ثبات منطقه ای و جهانی خواهد داشت.

امیر قطر همچنین در دیدار با مسئولان ایرانی از موضع این کشور در قبال قطر پس از تحریم و تسهیلاتی که ایران در اختیار آن قرار داد ، تشکر و قدردانی کرد.

الشرق افزود: اظهارات امیر قطر و رئیس جمهوری ایران در کنفرانس مطبوعاتی مشترک حاکی از این است که گفتگوهای دو طرف خوب و نیتجه بخش بوده است و دو طرف در تلاش برای تقویت روابط متمایز خود در زمینه ای اقتصادی و تجاری هستند و علاوه بر این اتفاق نظر دارند که گفتگو تنها راه حل بحران های منطقه است به ویژه در سایه میانجیگری اخیر قطر در بالاترین سطوح که هدف از آن تضمین امنیت و ثبات در این منطقه حساس است تا راه حل های منطقی برای کشمکش های موجود نه فقط در منطقه بلکه در هر نقطه ای از جهان ارائه شود.

در همین ارتباط "محمد علی سبحانی" سفیر ایران در دوحه نیز گفتگوهای امیر قطر در تهران را عمیق و بسیار خوب برشمرد و به رسانه های این کشور گفت، این گفتگوها می تواند عامل توسعه روابط دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باشد.

سفیر ایران همچنین دیدارهای امیر قطر در تهران از جمله دیدار با رئیس جمهور و نیز نشست هیئت های قطری و ایرانی مانند نشست وزیران خارجه دو کشور را بسیار خوب برشمرد و گفت دو طرف با وجود اختلاف نظر در خصوص برخی مسائل، بیشتر بر نقاط مشترک متمرکز شدند و دعوت از رئیس جمهوری برای سفر به قطر نیز با استقبال وی روبه رو شد.

وی ضمن تاکید بر لزوم توسعه روابط اقتصادی بین ایران و قطر گفت، یک یا دو ماه دیگر نشست کمیته مشترک دو کشور در تهران برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین