کد خبر: ۶۳۱۵۶
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۱
البرداعی پیشنهاد کرد:

گفتگوی مستقیم هسته‌ای ایران و آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد البرادعی، مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی، با ارایه پیشنهاد گفت و گوی هسته‌ای مستقیم به تهران و واشنگتن، تاكید كرد: گفت و گوی مستقیم برای حل مسائل و مشكلات، بسیار بهتر است. شبكه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: مدیركل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اجرای مذاكرات مستقیم تهران و واشنگتن درباره پرونده هسته‌ای ایران استقبال كرد.

به گزارش روز شنبه این شبكه تلویزیونی قطری، البرادعی، در جریان توقف كوتاه خود در بانكوك پایتخت تایلند در راه عزیمت به كره شمالی برای حصول اطمینان از تعطیل شدن نیروگاه هسته‌ای این كشور به خبرنگاران گفت، از مشاهده مذاكرات رو در روی واشنگتن و پیونگ یانگ نیز خوشبخت می‌شود.

وی افزود: وقتی افراد با هم گفت‌وگوهای مستقیم داشته باشند، برای حل مسائل و مشكلات بسیار بهتر است، این امر چه در مورد مسائل هسته‌ای كره شمالی و چه ایران بسیار مناسب است. مذاكرات بهترین راه برای حل مشكلات است و من مایلم شاهد مذاكرات رو در رو بین ایران و آمریكا باشم.

وی خاطرنشان کرد: هنوز دقیقا نمی‌دانم شرط مذاكرات مستقیم كره شمالی و آمریكا چیست ولی به هر حال مایه خوشبختی من است كه شاهد مذاكرات این دو كشور نیز باشم.

البرادعی همچنین گفت:در مذاكرات با ایران به پیشرفت‌هایی درباره برخی مسائل دست پیدا كرده‌ایم، مثل بازدید از برخی تاسیسات كه تاكنون ایرانی‌ها به ما اجازه بازدید از آنها را نمی‌دادند. بازرسان آژانس از رآكتور پژوهشی كه با آب سنگین كار می‌كند نیز بازدید خواهند كرد و ایرانی‌ها حضور یك هیات دیگر از بازرسان و نیز برگزاری نشستی در ماه اوت آینده برای بررسی مساله آزمایش پلوتونیوم را هم پذیرفتند.

البرادعی گفت: ما گام‌هایی را با گذشت زمان به جلو برمی داریم ولی مساله در گروی میزان همكاری و شفافیتی است كه از سوی طرف ایرانی مشاهده كنیم. 

قرار است ظرف دو هفته آینده، لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و خاویر سولانا مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یكدیگر دیدار و درباره مسائل هسته ای ایران مذاكره كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین