کد خبر: ۶۳۱۵۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵

اعضای تعاونی شهرک زیتون مقابل وزارت راه تجمع کردند+عکس

گروهی از اعضای تعاونی مسکن شهرک زیتون در شمال شرق تهران امروز دوشنبه در اعتراض به زمین معوض پیشنهادی از سوی وزارت مسکن و شهرسازی در برابر این وزارتخانه تجمع کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

شرکت کنندگان در این تجمع که شمار آنها به دهها نفر می رسید، با پیشنهاد واگذاری زمین معوض در منطقه «واصفجان» واقع در پردیس دماوند به جای زمین های آنان در منطقه سرخه حصار مخالفت کردند.

آنان می گویند زمین معوض پیشنهادی، هم معارض دارد و هم از نظر ارزش اقتصادی، بسیار پایین‌تر از زمین‌های شهرک زیتون است.

اعضای تعاونی شهرک زیتون مقابل وزارت راه تجمع کردند+عکس

شهرک زیتون در منطقه جنگلی سرخه حصار در شرق شهر تهران قرار دارد.

سرجنگلداری کل استان تهران، حدود ۲۴۰ هکتار از اراضی ملی سرخه حصار را در سال ۱۳۶۵ به وزارت کشاورزی واگذار کرد و این وزارتخانه نیز دی ماه همان سال، زمینها را بطور رسمی در اختیار تعاونی مسکن کارکنان خود گذاشت.

این اقدام در حالی صورت گرفت که پیش از آن، در سال ۱۳۵۸ این اراضی توسط شورای انقلاب به سازمان حفاظت محیط زیست واگذار و «پارک ملی» خوانده شده بود.

با وجود این، تعاونی مسکن وزارت کشاوزی در ازای دریافت مبالغی، این زمینها را برای ساخت واحدهای مسکونی در اختیار حدود ۴۲۰۰ عضو خود قرار داد و بنا بود از سال ۱۳۶۶ کار ساخت این واحدها آغاز شود اما صدور اسناد مالکیت برای اعضا به مدت ۸ سال طول کشید.

از سوی دیگر، سازمان حفاظت محیط زیست نیز صدور سند برای زمین‌های شهرک زیتون را که در اراضی ملی واقع شده بود، خلاف قانون دانست و از سرجنگلداری و وزارت کشاورزی در این زمینه به محاکم قضایی شکایت کرد.

این دعوای حقوقی از همان زمان میان نهادهای یادشده ادامه دارد و در آخرین توافقات، مقرر شده بود زمین معوض در اختیار اعضای تعاونی مسکن شهرک زیتون قرار گیرد.

اکنون مالکان زمین های شهرک زیتون که اجازه ساخت در سرخه حصار ندارند، می گویند زمین معوض پیشنهادی در منطقه واصفجان را در شهرستان پردیس نمی پذیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
خیلی هم دلشون بخواد ، باید از خداشونه باشه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین