کد خبر: ۶۳۱۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۹

تحلیل دکتر تقوی از نشست اقتصاددانان با دولت

آفتاب‌‌نیوز : استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: حداقل فایده این جلسه این بود که اقتصاددانان توانستند به طور مستقیم و رودررو سیاست‌های اقتصادی دولت را نقد کنند. 

تقوی گفت: در این جلسه همچنین مقرر شد که تعدادی از استادان در ارتباط با دولت به بررسی مشکلات اقتصادی کشور بپردازند و برای آن راهکار ارائه دهند. 

وی در مورد نامه‌ای که در این جلسه از سوی استادان دانشگاه قرائت شد تصریح کرد: این نامه که در اختیار رئیس جمهور و سایر مسئولان حاضر در جلسه قرار گرفت در واقع خلاصه‌ای از مسائلی بود که در نامه دوم اقتصاددانان به دولت مطرح شد. 

این استاد دانشگاه درباره دستور رئیس جمهور به وزارت اقتصاد مبنی بر تهیه پاسخ مکتوب به نامه 57 استاد گفت: از آنجا که نامه دوم اقتصاددانان به مطبوعات ارسال شده بود توقعی برای پاسخ مکتوب رئیس‌جمهور به این نامه نداشتم با این حال خلاصه نامه دوم که در جلسه قرائت شد مستقیما به رئیس جمهور ارائه گردید. 

دکتر تقوی با اشاره به برخی اختلافات میان دولت و اقتصاددانان در این جلسه اظهارداشت: در نامه‌ای که قرائت شد میزان درآمدهای نفتی کشور طی 2 سال 120 میلیارد دلار اعلام شده بود که آقای جهرمی در پاسخ به این موضوع به آمارهای رسمی دولت که در آن 95 میلیارد دلار درآمد نفتی گزارش شده است اشاره کرد که مورد بحث دو طرف قرار گرفت. اما تا هنگامی که من در جلسه حضور داشتم این بحث منجر به تنش نشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین