کد خبر: ۶۳۱۷۷۱
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷

قدردانی سلطان جدید عمان از «بشار اسد»

وزیر خارجه سوریه و هیأت همراه او که برای عرض تسلیت به عمان سفر کرده است با سلطان جدید این کشور دیدار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

«ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه و هیأت همراه او امروز سه‌شنبه با «هیثم بن طارق» سلطان جدید عمان دیدار و درگذشت سلطان قابوس بن سعید را به او تسلیت گفت.

المعلم در این دیدار سلام و درود «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه را به سلطان عمان ابلاغ کرد و از طرف اسد درگذشت سلطان قابوس را تسلیت گفت و برای آن مرحوم از خداوند متعال طلب رحمت و مغفرت کرد.

قدردانی سلطان جدید عمان از «بشار اسد»

سلطان هیثم بن طارق نیز از بشار اسد به دلیل همدردی صادقانه و عرض تسلیت به مناسبت درگذشت سلطان قابوس قدردانی کرد و گفت که از خداوند عز و جل می‌خواهم اسد و ملت برادر سوریه را از هر گونه شر و بدی دور نگه دارد.

روز شنبه نیز بشار اسد با ارسال تلگرافی به سلطان جدید عمان درگذشت سلطان قابوس را به وی تسلیت گفت.

ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد که اسد در این نامه خود آورده بود که سلطان قابوس با حکمت و درایت توانست عمان را در مسیر پیشرفت و شکوفایی رهبری کرده و در میان کشورهای عربی و در سطح منطقه و بین‌الملل جایگاه‌ متمایزی برای این کشور ایجاد کند.

اسد همچنین ابراز اطمینان کرد که سلطان جدید عمان نیز راه سلطان قابوس را ادامه داده و برای حفظ جایگاه عمان تلاش خواهد کرد.

تلویزیون عمان سحرگاه روز شنبه ۲۱ دی ماه از در گذشت «قابوس بن سعید بن تیمور» سلطان این کشور خبر داد. دولت عمان به مناسبت در گذشت سلطان این کشور سه روز عزای عمومی اعلام و روز شنبه را نیز در این کشور تعطیل کرد.

سلطان عمان که در سن ۷۹ سالگی در گذشت از سال ۱۹۷۰ میلادی و به مدت پنجاه سال در این کشور حکفرمایی کرد.

پس از درگذشت سلطان قابوس، «هیثم بن طارق» جانشین وی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین