کد خبر: ۶۳۱۷۸
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۹

پاسخ منتجب‌نیا به باهنر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قائم مقام حزب اعتماد ملی به اظهارات دبیرکل جامعه مهندسین پاسخ داد.

رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در خصوص اظهارات محمدرضا باهنر که دوم خرداد را انحرافی در انقلاب دانسته بود، گفت: «حادثه دوم خرداد به زعم عموم صاحبنظران منصف حادثه‌ای تاریخی و حماسه‌ای تحول‌خواهانه و جریانی فرهنگی – سیاسی در کشور بود. به یاد دارم در ملاقاتی که پس از دوم خرداد خدمت مقام معظم رهبری بودیم، ایشان تعبیر فرمودند که «مقلب‌ القلوب بود که این حرکت را ایجاد کرد و مردم به صحنه آمدند» در تحلیل حضور 30 میلیونی مردم نیز سخن بسیار است اما اجمالا می‌توان گفت که اقداماتی در دوره‌های گذشته از جمله دوره چهارم و پنجم مجلس انجام شده بود که مردم منتظر فرصت برای یک «نه» و پاسخ منفی به این سیاست‌ها بودند و در دوم خرداد این فرصت ایجاد شد.»

وی افزود: «اما این که پس از دوم خرداد چه اتفاقی افتاد که این دوستان عزیز ما چنین تحلیلی دارند، همان طور که آقای باهنر هم اشاره کرده‌اند بعد از دوم خرداد جریانی که پیش از آن حاکم بود در کما فرو رفت و از سیلی محکمی که از مردم دریافت کرده بود حداقل دو سال دچار اغما شد. بعد از خروج از اغما و انفعال شروع به کارشکنی و سنگ‌اندازی کرد و از جمله آن حمله به کوی دانشگاه بود. نمی‌خواهم بگویم جریان راست مستقیما آن حادثه را هدایت می‌کرد، اما هرگز نشنیدیم که آن جنایت را محکوم کند. آن‌ها جریان ضدانقلابی که بعد از آن شکل گرفت را محکوم کردند. همان طور که ما محکوم کردیم اما اصل حادثه را نه تنها محکوم نکردند بلکه غیرمستقیم توجیه نمودند.»

این روحانی اصلاح‌طلب با بیان این که آن‌ها اثبات کردند برای کارشکنی حاضرند دست به هر اقدامی بزنند به سخنان خاتمی درباره وقوع هر 9 روز یک بحران اشاره کرد و افزود: «پس از آن، این جریان با کنار زدن مردم و جایگزین کردن جریان‌های سازمان یافته در انتخابات شورای شهر دوم موفق شدند. من خودم عضو هیأت اجرایی انتخابات تهران بودم. تا نزدیک‌های غروب تمامی صندوق‌های اخذ رأي تهران خالی بود. همه می‌دانند که در این انتخابات مردم حضور نیافتند. در مسجد امام صادق که مسجد خود من بود و همواره صندوق‌هایی با آراء چند هزارتایی از آن خارج می‌شد، حداکثر رأی ریخته شده به صندوق 110 عدد بود. به این ترتیب آن‌ها وقتی از عدم حضور مردم مطمئن شدند نزدیک‌های غروب نیروهای سازمان یافته را وارد کردند تا به کاندیداهای آبادگران رأی دهند و این افراد با پائین‌ترین سطح آراء عمومی به شورای شهر راه یافتند.»

منتجب‌نیا با بیان این که این جریان مردم را با کارشکنی‌ها، خانه‌نشین کرد و مردم در انتخابات شوراها قهر کردند به اختلاف میان اصلاح‌طلبان به عنوان یکی از عوامل دوری مردم از صندوق‌های رأی اشاره کرد و در خصوص انتخابات مجلس هفتم، گفت: «در این انتخابات هم با رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان و شیوه تحریمی عده‌ای، کار را پیش بردند و در انتخابات ریاست جمهوری نیز که رأی اصلاح‌طلبان به 4 قسمت تقسیم شد بدون تابلوی خودشان قدرت را به دست آوردند. آن‌ها می‌دانستند که اگر تابلوی جریان خود را به دست گیرند، مردم به نام جریان آن‌ها رأی نمی‌دهند. بنابراین، همگی و به طور یکپارچه از منتخب سوم تیر حمایت کردند و آقای احمدی‌نژاد با شعار احیای منش شهید رجایی و آوردن پول نفت بر سر سفره‌های مردم و رأی سازمان یافته حزب پادگانی و البته تخریب‌های گسترده علیه شخصیت آقای هاشمی موفقیت را کسب کرد.»

قائم مقام حزب اعتماد ملی به آن بخش از سخنان باهنر اشاره کرد که گفته بود: «در انتخابات شوراهای دوم آب رفته و به جو بازگشت» و در این خصوص اضافه کرد: «در این زمان این جریان که از مردم سیلی خورده بود به مردم سیلی زد و در واقع آن جریانی که برخلاف رأي مردم حرکت می‌کرد از غیبت مردم استفاده کرد و آب را به سمت جوی منافع شخصی و جناحی خود سرازیر کرد.»

وی افزود: «این که آقای باهنر می‌گوید که مردم در دوم خرداد نمی‌دانستند که با چه کسی باید مبارزه کنند و با چه کسی همراهی هم حرف بی‌ربطی است. جریان اصلاح‌طلبان جریان مردمی و خدایی و متکی به فرامین امامان شیعه و مبتنی بر مطالبات مردم بود. تندروی‌های چند نفر انگشت شمار هرگز شعار اصلاحات نبوده و سرآمدن آن جریان نه تندروها بلکه کروبي‌ها و خاتمی‌ها و هاشمی‌ها بودند. مردم همه می‌دانستند که دوست کیست و دشمن کیست و تندروی عده‌ای قلیل را به پای همه جریان نمی‌نوشتند.»

این روحانی اصلاح‌طلب در پایان اظهار امیدواری کرد که مردم در انتخابات آینده از صندوق‌ها قهر نکنند و با حضور خود آب رفته را به سمت جوی منافع ملی، مردمی و اهداف الهی باز گردانند و در واقع مردم تعیین‌کننده باشند نه نیروهای غیبی!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین