کد خبر: ۶۳۱۹۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴

دولت روسیه استعفا کرد

دمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه ساعتی پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین مبنی بر لزوم تغییرات اساسی در این کشور، استعفا کامل دولت را به رئیس جمهوری تقدیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

ولادیمیر پوتین امروز در سخنرانی سالانه خود با بیان اینکه کشورش نیاز به تغییرات اساسی دارد و درخواست ها برای تغییر در جامعه روسیه واضح است، گفت: امروز در جامعه روسیه نیاز به تحولات بوجود آمده است.

پوتین دو سال پیش برای چهارمین بار با کسب بیش از ٧٠ درصد آرا به ریاست جمهوری روسیه رسید و با وجود درخواست و انتقادهای فراوان بار دیگر مدودیف را نخست وزیر کرد.

دولت روسیه استعفا کرد

در یک سال گذشته جراحی اقتصادی در روسیه مبنی بر افزایش سن بازنشستگی در این کشور و همچنین راه اندازی اینترنت ملی بشدت بر میزان منتقدان کرملین افزود و بارها آنها را به خیابان ها کشاند.

بنظر می رسد نخستین اقدام پوتین برای ایجاد ساختاری جدید در روسیه از نخست وزیر این کشور شروع شده است.

نخست وزیری که وقتی پوتین در سال ٢٠٠٨ امکان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را نداشت با حمایت وی بر مسند قدرت کرملین تکیه کرد و پس از یک دور دوباره به سر جای خود یعنی کرسی نخست وزیری بازگشت تا پوتین در دور سوم به ریاست جمهوری روسیه دست پیدا کند با این تفاوت که از آن پس دوره ریاست جمهوری در روسیه از چهار سال به شش سال افزایش یافت.

مدودوف پس از دیدار با پوتین گفت: رییس جمهوری امرور تغییرات بنیادین در قانون اساسی را اعلام کرد.

وی افزود: تغییرات اساسی نه فقط برخی مواد قانون اساسی بلکه کل ساختار حکومت شامل قوه مجریه، قوه مقننه و قضاییه را شامل می‌شود.

نخست وزیر مستعفی روسیه گفت: در این پیوند بدیهی است که ما به عنوان کابینه دولت باید به رئیس جمهور امکان بدهیم تصمیم های لازم را در این مورد بگیرد. در این شرایط من فکر می کنم که این اقدام درست بود تا مطابق ماده 117 قانون اساسی دولت کنونی استعفا بدهم.

مدودوف گفت: پوتین از اعضای کابینه دولت برای کار جمعی قدردانی کرد هرچند که موفق نشدیم همه به اهداف تعیین شده دست بیابم. رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت که در اینده نزدیک با همه اعضای کابینه بطور جداگانه دیدار می کند. اما هم اکنون می خواهد بطور کامل به انجام وظایف خود ادامه دهد.

پوتین امروز این را هم گفت که قصد دارد مقام جدید معاون شورای امنیت را تعیین کند و به مدودیف پیشنهاد تصدی آن را بدهد.

به گفته پوتین، مدودوف می تواند در این مقام به موضوع افزایش توانمندی امنیتی و دفاعی روسیه بپردازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
فرزین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
2
3
کاش مسئولان و کابینه دوبت ایران هم این دل و جرات را داشتند

کاش مسببین حادثه سقوط هواپیما این جرات را داشتند که استعفا دهند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین