کد خبر: ۶۳۲۱۲۴
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

آب شرب تهران سالم است؟

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آب شرب پایتخت مطلوب و سالم است، گفت: کیفیت سبزیجات مصرفی در پایتخت نگران کننده نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

ناهید خداکرمی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درباره کیفیت سبزیجات و میوه‌های پایتخت اظهار داشت: وضعیت همه سبزیجات و میوه‌هایی که به پایتخت وارد می‌شود تا مورد مصرف قرار گیرد مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرند.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود سبزی‌های کشت شده در جنوب تهران مطلوب نیست، مستندی درباره آن وجود ندارد و وضعیت نگران کننده نیست.

آب شرب تهران سالم است؟

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد:‌ طی 6 سال گذشته تا کنون همه میوه و سبزیجات ارائه شده در میادین تره‌بار پایتخت رصد و بررسی می‌شود در حالی که ما وظیفه‌ای در این زمینه نداریم و در واقع فقط فروش و دریافت محصولات بر عهده شهرداری است.

خداکرمی خاطرنشان کرد: کیفیت سبزی‌ها و میوه‌های ارائه شده در پایتخت استاندارد مناسبی داشته و تنها در برخی بررسی‌ها مشخص شدهاست سیب زمینی‌ها نیتریت بیشتری دارند که البته این مسأله جای نگرانی ندارد و تقریبا با استانداردهای جهانی برابری می‌کند.

وی در مورد کیفیت آب تهران گفت: آب شرب پایتخت مطلوب و سالم است و البته در برخی مناطق مشخص شد آب نیتریت بیشتری دارد که شرکت آب و فاضلاب اقدامات لازم را جهت رفع این مشکل انجام داد.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تاکید کرد: آب تهران یکی از مطلوب‌ترین آب‌های شرب جهان محسوب می‌شود و این در حالی است که بسیاری از آب پایتخت‌های جهان حتی قابل شرب نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین