کد خبر: ۶۳۲۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱

ناگفته‌های زندگی لژیونر محبوب فوتبال ایران: همیشه خودم را رونالدو صدا می‌زدم!

ستاره ایرانی تیم برایتون انگلیس درباره گذشته خودش و برخی مسائل دیگر پیرامون فوتبال ایران و تیم برایتون صحبت های جالبی انجام داد.
ناگفته‌های زندگی لژیونر محبوب فوتبال ایران: همیشه خودم را رونالدو صدا می‌زدم!
آفتاب‌‌نیوز :

بخش رسانه ای باشگاه برایتون هر هفته مصاحبه های جالبی را با ستاره های این تیم ترتیب می دهد و سوالاتی را از آنها می پرسد که شاید کمتر با آنها مطرح شده است. این هفته میهمان شو و مصاحبه بخش رسانه ای برایتون علیرضا جهانبخش ستاره ایرانی این تیم بود. جهانبخش در این گفت و گو صحبت های جذاب و احساسی را انجام داد که بسیار مورد توجه اعضای تیم برایتون و هواداران این تیم قرار گرفته است.

مشروح مصاحبه جهانبخش با کمیته رسانه ای باشگاه برایتون را در ادامه می خوانید:

حالت چطور است علیرضا؟ به نظر خوب هستی؟

بله، خیلی خوبم. کمی از تمرینات و بازی ها دور بود اما بالاخره برگشتم، پس حالم خوب است.

ما از همه درباره بازیکن مورد علاقه شان در کودکی می پرسیم. بازیکن مورد علاقه تو چه کسی بود؟

در دوران کودکی وقتی در خیابان و کوچه با دوستانم بازی می کردیم، همیشه خودم را رونالدو صدا می زدم. البته رونالدوی برزیلی. او همیشه برایم الگو بوده، مخصوصا در جام جهانی ۲۰۰۲. او عالی بود.

تو در هلند بزرگ شده ای؟

نه وقتی ۱۸ ساله بودم به هلند رفتم.

پس دوران کودکی در خیابان های کجا بازی می کردی؟

خانه مان در ایران است. من بچه یک شهر کوچک در شمال ایران هستم. من ورزش های زیادی را از وقتی ۵، ۶ ساله بودم امتحان کردم، ژیمناستیک، کونگ فو… فکر می کنم در کونگ فو تا کمربند آبی هم پیش رفتم و بعد رهایش کردم. آن زمان ۱۲ سالم بود. باید بین فوتبال و فوتسال یکی را انتخاب می کردم. در همان زمان برای تیم ملی فوتسال ایران انتخاب شدم اما پدرم گفت که آینده بهتری در فوتبال خواهم داشت. او گفت که بهتراست که هم فوتبال بازی کنم و هم فوتسال. می دانید که زمین بازی این دو با هم متفاوت است. سرعت فوتسال بالاتر است. با این حال یک هفته فوتبال بازی می کردم و یک هفته فوتسال. این تعویض زمین بازی خیلی دشوار بود. با این حال من فوتبال را ادامه دادم. همیشه در کوچه و خیابان بازی می کردم ولی فوتبال حرفه ای ام از ۱۴ سالگی شروع شد و بعد به راهم ادامه دادم.

علیرضا تو اولین بازیکن آسیایی هستی که در یک لیگ اروپایی بیشترین گل را زدی و کفش طلا بردی؛ درست است؟

بله.

الان که در لیگ برتر انگلیس هستی، فشار زیادی را روی شانه هایت احساس نمی کنی؟ من بازیکنان زیادی را از آسیا نمی شناسم که در لیگ برتر انگلیس حضور داشته باشند.

ما بازیکنان خوبی در ایران داشتیم. ۳ بازیکن در گذشته در بایرن مونیخ داشتیم که در لیگ قهرمانان هم بازی کردند. علی دایی رکورددار گلزنی در تاریخ تیم های ملی است. علی کریمی را داشتیم که بازیکن شگفت انگیزی بود. مهدی مهدوی کیا را داشتیم که ۱۲ سال در بوندسلیگا بازی کرده است.

مهدوی کیا را می شناسم. او دفاع راست بود. الان مقام مدیریتی در فوتبال ایران دارد؟

نه، یک آکادمی فوتبال دارد که در کشور ما بهترین است. ما بازیکنان باکیفیت زیادی در گذشته داشتیم . در رده جوانان همیشه جزو ۳ تیم برتر آسیا بودیم. من با ۴ نسل مختلف تیم ملی بازی کردم. وقتی ۱۶ ساله بودم برای تیم المپیک بازی کردم و در همان برهه زمانی در رده سنی زیر ۱۹ سال هم بازی می کردم. با دو یا ۳ نسل بازی کردم و همه بازیکنان عالی بودند.

نحوه پیشرفت هر نسل را دیدی؟

بله، دقیقا. من می دیدم که آنها رشد می کنند و تمام تلاش شان را می کردند که از کشور خارج شوند. الان بازیکنان زیادی در لیگ های مختلف داریم اما در لیگ برتر نه. فکر می کنم اشکان دژاگه فقط در فولام توپ می زد.

الان احساس مسئولیت می کنی؟

بله، همیشه نسبت به خودم حس مسئولیت داشتم. اگر بخواهم صادق باشم به عنوان کسی که وقتی ۱۸ ساله بود به اروپا سفر کرد، همیشه به خودم می گفتم باید درها را باز کنم تا از این پس بازیکنان زیادی به اروپا بروند. ما در ایران بازیکنان باکیفیتی داریم . بازیکنانی که می توانند بیرون از کشور و در هر لیگی بدرخشند. برای من شرایط اینطور رقم خورد که بیایم و خودم را نشان بدهم. بقیه هم مثل من می توانند بیایند و رشد کنند. اینکه با امکانات بهتری که اینجا هست رشد کنند. باید چیزی را بگویم. در ایران یک حد وجود دارد که وقتی شما به آن رسیدید باید از کشور خارج شوید و چیزهای جدید را امتحان کنید.

برای سوال پایانی؛ چه صحبتی درباره گراهام باتر سرمربی برایتون داری؟ چیزهایی درباره او شنیدیم که شاید شرایط برای ادامه کارش سخت شود.

او خیلی مثبت نگر است. برای من او به عنوان یک شخص رفتار خوبی دارد و این خیلی خوب است. مساله بعدی تاکتیک است که باید همدیگر را درک کنید. اینکه مربی از شما چه می خواهد. شما باید در زمین چه کاری انجام دهید؟ او از روز اول گفت که باید از فوتبال لذت ببریم. آدم خیلی خوبی است و خیلی مثبت اندیش است. هربار نتیجه خوبی نگرفتیم گفت که باید این بازی را فراموش کنیم و به آینده بیندیشیم. من مدت زیادی نیست که اینجا هستم اما به طور کلی اینجا آدم های خوبی حضور دارند که سعی دارند به من کمک کنند. باشگاه فضای کاملا مثبتی دارد و همه می خواهند رشد کنند.

در پایان این مسابقه مجری برنامه خطاب به جهانبخش گفت: «عاشقتم رفیق. تو چیزهایی گفتی که من عاشقت شدم. عالی بود. علی! چقدر آدم جالب و الهام بخشی هستی.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین