ولی تیموری در ششمین همایش دیجیتال مارکتینگ و صنعت گردشگری که شب گذشته (جمعه ٢٧ دیماه) در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، اظهار کرد: اخبار بد هیچ وقت فعالان گردشگری را مأیوس نمیکند. برای اینکه ایران به عنوان مقصد جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی شود همواره تلاش میکنیم. وقایع و اتفاقات تلخ در کشورهای دیگر هم رخ داده، مهم این است که برنامه داشته باشیم.
وی ادامه داد: ما برای خروج از این وضعیت که ناخواسته پیش آمده برنامه داریم. فعالیتهای روتین گردشگری را همچون شرکت در نمایشگاهها ادامه میدهیم؛ هماکنون در نمایشگاه اشتوتگارت آلمان حضور داریم، بزودی به فیتور اسپانیا میرویم و بعد از آن نمایشگاه تهران و آلمان را در پیش داریم. از طرفی برنامهای برای ریکاوری گردشگری و برگشت این صنعت به جای خود درحال اجرا است.
تیموری ادامه داد: نگران نیستم. به محض این که آرامش در کشور برقرار شود گردشگری بار دیگر به روزهای اوج خود برمیگردد.
معاون گردشگری در عین حال تاکید کرد: این روزها باید حواسمان بیشتر باشد که نتیجه تلاشهای چندسالهمان با تولید محتوای منفی و انتشار آن در فضای مجازی از بین نرود.
او در این همایش به اثرات فناوری دیجیتالی در حیات گردشگری اشاره کرد و گفت: همچنان که با همه سختیها تلاش میکنیم ایران را به مقصد گردشگری به دنیا معرفی کنیم و در این مسیر از تمام توان بخش خصوصی و دولتی بهره میبریم باید بدانیم این زحمات وقتی به نتیجه میرسد که مستمر باشد.
وی افزود: تکنولوژی به همان اندازه که به معرفی داشتهها ایران به عنوان مقصد گردشگری کمک میکند میتواند با انتشار محتوا و اخبار منفی یک کشور را به عنوان مقصد بد مطرح کند.
تیموری فضای کسب و کار گردشگری در کشور را آماده دانست و افزود: دستورالعمل کسبوکار در فضای مجازی هفته گذشته پس از مشورت با فعالان گردشگری ابلاغ شد. تشکل حرفهای آن در بخش خصوصی نیز شکل گرفته است، اگر تا امروز در کسب و کار مجازی مشکل داشتیم امروز آن منع قانونی برطرف شده است.