کد خبر: ۶۳۲۳۱۶
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
سفیر ایران در اسپانیا:

تحریم‌های آمریکا موجب عدم دسترسی دارو به بیماران نادر ایران شده است

سفیر ایران در اسپانیا اعلام کرد که شرکت‌های دارویی به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌توانند هیچ دارویی به کشور ایران صادر کنند.
تحریم‌های آمریکا موجب عدم دسترسی دارو به بیماران نادر ایران شده است
آفتاب‌‌نیوز :

حسن قشقاوی به رسانه‌های اسپانیا اعلام کرد که شرکت‌های دارویی به دلیل قطع سیستم بانکی از طریق آمریکا نمی‌توانند هیچ دارویی به کشور ایران صادر کنند.

وی افزود: دو ماه قبل مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر سفری به مادرید داشتند و یکسری دارو برای بیماران نادر می‌خواستند و یک هفته در مادرید ماند تا داروی مورد نیاز را تامین کند، اما شرکت‌های دارویی اعلام کردند که به دلیل تحریم‌های آمریکا و از آنجایی که سیستم بانکی آمریکا قطع است، نمی‌توانیم هیچ‌گونه دارویی بدهیم.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد بیماری‌های نادر ایران، با توجه به کمبود داروهای بیماران ام پی اس و نیازهای دارویی سایر بیماران نادر، مدیرعامل بنیاد بیماریهای نادر ایران طی نامه ای از قشقاوی درخواست کرد مسیر دسترسی این بیماران به داروهایشان از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هموار شود.

در این راستا مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت نیز آذر ماه امسال جهت تسهیل در دسترسی داروها بیماران نادر به اسپانیا سفر کرده بود و در دیدار با قشقاوی در خصوص تخصیص منابع از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو جهت تامین داروهای بیماران نادر گفت‌وگو کردند.

در عین حال پیش از این نیز محمدرضا شانه‌ساز- رئیس سازمان غذا و دارو، اعلام کرده بود که آمریکا برای تامین داروهای بیماران MPS سنگ اندازی کرده و برخی شرکت های دارویی تولید کننده این داروها را تهدید به تحریم و عدم همکاری کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین